C:\Documents and Settings\Petr Karlíček\Dokumenty\Marketing\Prezentace\logo kopie.jpg Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY - SILNICE I/3 (Č. BUDĚJOVICE – ST. HRANICE S RAKOUSKEM) - Autor práce: Mgr. Andrea Honzová Vedoucí práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc. 2016 / 2017 ž žOsobní zkušenost spolujezdce v kabině NA ž žSdílená zkušenost zákazníků „řidičů na trase“ ž žAktuálnost neřešeného tématu ž žČeské „ticho po pěšině“ ž žPraktický návrh zvýšení kapacity parkovacích míst pro nákladní automobily v dané lokalitě, tj. ž ž na trase České Budějovice – státní hranice s Rakouskem žNedostatek parkovacích míst pro nákladní vozidla na trase České Budějovice – státní hranice s Rakouskem http://www.siemens.com/content/dam/internet/siemens-com/innovation/pictures-of-the-future/mobility- and-motors/photos/dpa-Picture-Alliance-29428906-HighRes.jpg.adapt.916.high.jpg/1439999584188.jpg žAnalýza současného stavu parkovacích možností – oficiálních a zejména neoficiálních ploch ž žVlastní výzkum: radarové měření dopravní intenzity a ruční sčítání vozidel ž žPoužití výsledků dalších ž již provedených měření ž žKonzultace s odpovědnými subjekty ž ž –ČESKÉ BUDĚJOVICE – –ST. HRANICE S RAKOUSKEM – –délka úseku cca. 41 km – –část mezinárodní silnice E55 – –počet oficiálních parkovacích ploch: 2 (50 parkovacích míst) – –počet neoficiálních parkovacích ploch: 7 – (30-35 park. míst) 2 x České Budějovice – ul. Husova / Na Dlouhé louce ( 1. + 2.) LP Holkov (4.) Tank Ono Dolní Dvořiště (10.) - v úvahu 2 místa: Bukovec a Velešín - po konzultacích se subjekty→ volba oblasti: Velešín a okolí MĚSTO VELEŠÍN A OKOLÍ NÁVRH DISPOZIC PARKOVACÍ PLOCHY: 55 park. míst pro NA HRUBÝ ROZPOČET PRO STAVBU ODPOČÍVKY žOptimistické řešení do budoucna: ž DÁLNICE D3 vč. odpočívek (Chotýčany, Suchdol + plánované meziodpočívky) ž ž žDŮLEŽITÁ JE SPOLUPRÁCE: ž MDČR, ŘSD ČR, KÚ JK, místní samospráv, ČESMAD, lokálních autodopravců, dalších soukromých subjektů aj. ž„…chybné parkování vlastně neexistuje, existují jen dobří a špatní řidiči, stejně jako dobrá a špatná parkovací místa….!“ ž ž „Jak jste využili výsledky zjišťování intenzity dopravy při řešení vlastního návrhu?“ • doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. ž1. „Zlepší se situace v budoucnosti pro parkování nákladních automobilů? ž ž2. Má nedostatek parkovacích míst také vliv na nehodovost v silniční dopravě?“ ž doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc. PROGNÓZA INTENZITY DOPRAVY TĚŽKÝCH VOZIDEL 2010-2025 Zvýšení prognózy intenzity mezi lety 2010 a 2025 o cca. 50% !! žnejčastější příčiny všech DN: nepřizpůsobení jízdy povrchu vozovky, nedodržení bezpečné vzdálenosti, ztráta pozornosti, nevěnování se jízdě ž zdroj: www.jdvm.cz