Autor DP: Bc. Pavel Hájek Vedoucí DP: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent DP: Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích }Motivace k řešení daného problému }Cíl práce }Současný stav MHD v ČB }Použité metody }Dosažené výsledky }Shrnutí }Doplňující dotazy } } } }Vztah k ČB } }Využívání MHD v ČB } }Zájem o MHD } } } } }Cílem této diplomové práce je optimalizovat současné vedení drážní dopravy ve vybraném městě a na základě relevantních dat stanovit páteřní dopravní systém. } } }8 trolejbusových linek } }Č. 1, 2, 3, 5, 8 a 9 a 53, 59 } }58 trolejbusů } } }Dopravní průzkum } }Přiřazovací problém } }DUMKOSA } Okrsek Z Z Z Z Z Z Z Z Z ∑ I II III IV V VI VII VIII IX Do I 1113 314 535 592 1750 25 516 310 228 5383 Do II 367 142 484 265 1409 13 419 207 180 3486 Do III 535 292 1221 341 3325 6 911 277 468 7376 Do IV 972 427 786 661 1184 35 635 324 143 5167 Do V 1943 1752 4969 1729 1267 404 2239 1632 1650 17585 Do VI 89 27 23 98 464 17 61 46 21 846 Do VII 634 386 1682 771 2912 105 2157 737 271 9655 Do VIII 163 168 233 229 1590 12 714 225 126 3460 Do IX 267 137 491 166 1488 4 247 112 386 3298 ∑ 6083 3645 10424 4852 15389 621 7899 3870 3473 56256 Okrsek Okrsek a jeho podíl na celkovém počtu cest Kód Podíl Kód Podíl Kód Podíl I V 32% IV 14% VII 10% II V 44% VII 11% III 11% III V 47% VII 15% IV 6% IV V 29% I 16% VII 14% V III 25% VII 16% I 11% VI V 59% VII 11% IV 9% VII V 29% III 15% VIII 8% VIII V 44% VII 20% IV 8% IX V 46% III 14% VII 8% Okrsky Okrsek I II III IV V VI VII VIII IX I 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 II 0 0 0 EPS 0 1 0 EPS EPS 1 III 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 IV 1 EPS 0 0 0 0 0 0 0 1 V 0 0 1 0 0 0 EPS 0 0 1 VI 0 ALT- 0 0 0 0 0 0 0 1 1 VII 0 0 0 0 EPS 0 0 1 0 1 VIII 0 EPS 0 0 0 0 1 0 0 1 IX 0 1 0 0 0 EPS 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Okrsek Z Z Z Z Z Z Z Z Z I II III IV V VI VII VIII IX Do I 1113 681 1070 1564 3693 114 1150 473 495 Do II 681 142 776 692 3161 40 805 375 317 Do III 1070 776 1221 1127 8294 29 2593 510 959 Do IV 1564 692 1127 661 2913 133 1406 553 309 Do V 3693 3161 8294 2913 1267 868 5151 3222 3138 Do VI 114 40 29 133 868 17 166 58 25 Do VII 1150 805 2593 1406 5151 166 2157 1451 518 Do VIII 473 375 510 553 3222 58 1451 225 238 Do IX 495 317 959 309 3138 25 518 238 386 }A) I – IV F) VI – II } }B) II – IX G) VII – VIII } }C) III – V H) VIII – VII } }D) IV – I I) IX – VI } }E) V – III } }Vzhledem k trakčnímu vedení – 4 linky } }A III – V Máj - Nádraží } }B VII – VIII Suché Vrbné - Rožnov } }C I – IV Nemanice - Centrum } }D VI – II (VII) České Vrbné – Vidov, Hodějovice (Papírenská) } }Spojení Máj – Nádraží }Potvrzení správnosti tohoto spojení }Linka č. 5 }Délka linky: 5,7 km Doba jízdy: 19 minut } Linka A }Spojení Suché Vrbné – Rožnov }Linka ve směru Suché Vrbné à Rožnov: ◦Délka linky: 6,6 km Doba jízdy: 22 minut }Linka ve směru Rožnov à Suché Vrbné: ◦Délka linky: 6,9 km Doba jízdy: 20 minut ◦ } Linka B - oba směry }Spojení Nemanice – Centrum } }Okružní linka } }Délka linky: 12,1 km } }Doba jízdy: 32 minut } Linka C }Spojení České Vrbné – Papírenská }Směr České Vrbné à Papírenská - točna: ◦Délka linky: 10,3 km Doba jízdy: 32 minut }Směr Papírenská - točna à České Vrbné: ◦ ◦Délka linky: 10,7 km ◦ ◦Doba jízdy: 31 minut ◦ C:\Users\Paulie\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Linka D oba směry.png }Linka 8 } ◦Částečné nahrazení linkou C } }Linka 9 } ◦Částečné nahrazení linkou B a D } }Cíl práce byl splněn } }Posouzení současného stavu } }Návrh nových linek } }1) Jak byste obhájil využití přiřazovacího problému a nástroje DUMKOSA na řešení problematiky MHD? Nástroj lze využít pro lineární problémy s dodavateli a odběrateli, počet odběratelů do 100. MHD je nelineární systém s výrazně větším počtem odběratelů (cestujících). }2) Proč model použitý v přiřazovacím problému zahrnuje oblasti bez trolejového vedení, když podle zadání práce má být optimalizována pouze elektrická trakce? }3) V kap. 3.3.3 píšete o nedostatečném spojení nádraží a nemocnice a chcete dvě stávající linky nahradit třemi. Na základě čeho jste stanovil, že spojení je nedostatečné? Nedalo by se řešit úpravou intervalu, příp. prokladem grafikonu? Porovnejte např. s dnešním spojením nádraží a univerzity jen jednou linkou. }4) Metoda přiřazovacího problému dává jednosměrné výsledky trasování, jak je vidět u oblastí II, VI a IX. Jak jste toto zohlednil ve Vašem výstupu? }5) V jaké části města bydlíte a jaké spojení MHD využíváte? Nemohl tento fakt ovlivnit výsledek Vaší práce? }6) Co Vás přimělo zařadit trolejbusovou linku č. 1 mezi páteřní, když špičková hodina v jednom směru obsahuje pouze 4 spoje a o víkendu linka není v provozu? }7) Jak souvisí uvedená optimalizace v Třinci s analýzou drážní dopravy? }8) Co znamená hodnota účelové funkce o velikosti 23 000 uvedená u tabulky č. 3? }9) Souhlasíte s citovaným tvrzením v úvodu kap. 2.4.3, že v MHD jde o přepravu osob na krátkou vzdálenost, a proto je v pořádku, že většina cestujících ve vozidle stojí? } } } } } }Děkuji za pozornost