Autor: Bc. Vladimír Vácha Vedoucí práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. logo.PNG }Cíl práce }Město Tábor }Současný stav MHD v Táboře }Posuzované linky }Hodnocení z pohledu cestujícího }Hodnocení z pohledu dopravce }Návrh řešení vedení linek v Táboře }Zhodnocení přínosu řešení pro dopravní praxi } }Cílem práce je posouzení současného stavu organizace dopravy vybraného města. Na základě analýzy dojde k návrhu možné reorganizace s ekonomickou analýzou navrženého řešení. }Jižní Čechy } }47 tisíc obyvatel } }Významný železniční uzel } }Významný silniční uzel } }15 městských částí } https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Tabor_CoA_CZ.png }Území Tábora, Plané nad Lužnicí a Sezimova Ústí } }Celkem 14 linek } }V dopravní špičce 31 autobusů } }5 hlavních směrů } C:\Users\Vladimír\Downloads\mapa-mhd-tabor-2015 (2).png C:\Users\Vladimír\Downloads\11.PNG C:\Users\Vladimír\Downloads\13.PNG C:\Users\Vladimír\Downloads\16.PNG C:\Users\Vladimír\Downloads\17.PNG Linka č. 11 Linka č. 13 Linka č. 16 Linka č. 17 }Zvolená kritéria: } }K1 - Průměrný linkový interval }K2 - Doba přepravy }K3 - Komfort }K4 - Vzdálenost od cíle }Füllerova metoda: }Metoda TOPSIS: Z pohledu cestujícího Linka Ф Interval Doba přepravy Komfort ФVzdálenost od cíle 11 40,03 min 21 min 2,8 187 m 13 46,15 min 21 min 2,1 163 m 16 83,7 min 21 min 2,3 190 m 17 44,09 min 25 min 2,7 187 m min min min Min }Vyhodnocení: Linka č. 11 2. místo Linka č. 13 1. místo Linka č. 16 4. místo Linka č. 17 3. místo }Zvolená kritéria: } }K1 – obsazenost spoje v dopolední špičce }K2 – obsazenost spoje v odpolední špičce }K3 – obsazenost spoje v dopoledním sedlu }K4 – obsazenost spoje v odpoledním sedlu }K5 – počet vozů }Füllerova metoda: }Metoda TOPSIS: }Vyhodnocení: Linka č. 11 3. místo Linka č. 13 4. místo Linka č. 16 1. místo Linka č. 17 2. místo C:\Users\Vladimír\Downloads\mapa-mhd-tabor-2015 (3).png Číslo linky Počet ujetých km/rok 10 257 556 11 238 311 12 8 909 13 272 631 14 48 663 16 71 640 17 174 382 50 106 140 ∑ 1 178 232 Číslo linky Počet ujetých km/rok 10 257 556 13 769 353,6 ∑ 1 026 909,6 Stávající stav Navrhovaný stav Celková úspora 151 322,4 km/rok. }Jak se díváte na zajištění noční dopravní obslužnosti ve vámi řešené relaci? }Proč jste si zvolil oblast Táborska jako téma Vaší práce? }Proč jste se podrobněji nezabýval linkou č.10, o které se zmiňujete jako o nejvíce oblíbené a používané lince mezi cestujícími? }V kap. 2.1.6 píšete, že aby MHD fungovala tak jak má, podílí se na ní široké spektrum druhů dopravy. Jak je to v případě Táborska? } } }Je MHD Táborska vhodná pro zavedení trolejbusové trakce? Jaké výhody a nevýhody by přineslo zavedení trolejbusů na páteřních trasách MHD? }Jaký smysl má uvádění intervalu např. 46,15 min nebo 83,7 min v Tabulce 2? Odkud jste vzal tyto hodnoty? Jsou to hodnoty vhodné pro městský provoz? }Ve Vašem návrhu u linky 13 jste stanovil špičkový interval 10 minut. Odpovídá tento interval pokrytí poptávky na všech linkách, které nová linka 13 nahrazuje? } }Proč hodnotíte jednotlivé linky MHD pomocí multikriteriálního hodnocení z pohledu cestujícího a dopravce? Co může pro linku znamenat vysoké nebo naopak nízké umístění? Lze na základě takového hodnocení provádět úpravy tras linek, intervalu nebo typu vozidla, nebo dokonce zrušit linku? }Co se rozumí pod sdružováním dopravy od západu na východ, uváděném v prvním odstavci kap. 2.1.2? http://files.victi-vicimus.webnode.cz/200000048-093ec0a39c/59011_fragezeichen5--300x-82.jpg