} }Facility management jako nástroj efektivního řízení ve vybrané společnosti } } }Autor: Bc. Tamara Šumpelová }Vedoucí práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. } }2016 C:\Documents and Settings\Petr Karlíček\Dokumenty\Marketing\Prezentace\logo kopie.jpg }FM jako poměrně nový a rozvíjející se obor } }Důležitost podpůrných procesů ve společnostech } }Blízkost tématu k mé pracovní pozici a snaha o neustálé zdokonalování, vzdělávání a zlepšování práce celého útvaru } }Návrh implementace hodnocení kvality FM procesů s ohledem na měnící se legislativu a normy, zejména pak na evropskou normu ČSN EN 15221 - Facility management }Implementace hodnocení kvality procesů s ohledem na evropskou normu ČSN EN 15221 }Klasifikace produktů – popis, vytvoření evidenčních listů, diagramů, navržení KPI }Dotazníkové šetření na hodnocení kvality }Navržení změn v SW aplikacích }Navržení nové pracovní pozice v útvaru FM }Teoretické informace z odborné literatury, zákonů a norem, zejména evropské normy pro FM ČSN EN 15221 }Implementace teoretických znalostí na konkrétní útvar FM } }Sběr dat }Analýza dostupných dokumentů a SW programů }Rozhovory se zaměstnanci, dodavateli, dotazníkové šetření }Vlastní zkušenosti a praxe, pozorování a sledování postupů } }Zpracování dat }Metoda indukce a dedukce }Tabulky a grafy } -Obor rozsáhlý, nový, stále se vyvíjející - -Hlavním znakem je soulad mezi prostředím, procesy a lidmi, za předpokladu optimalizace nákladů } -Není pouhou správou nemovitostí a majetku } -Neprodukuje přidanou hodnotu hlavního produktu, ale nabízí podpůrné činnosti, které výrazně ovlivňují hlavní procesy. - -Je využíván od 50. let minulého století - -V 70. letech založen Facility Management Institut v Michiganu, dnešní podoba je Mezinárodní Asociace FM – IFMA – 18 tisíc členů v 67 zemích světa } -Od roku 2000 pobočka mezinárodní asociace FM i v Česku - } ØE.ON je jednou z největších světových soukromých energetických skupin. Ø58 tisíc zaměstnanců v různých částech světa (Evropa, Rusko, } Severní Amerika, Brazilie, Turecko) } ØV ČR od roku 2004 – 220 tis. zákazníků – 2400 zaměstnanců ØElektrická energie (19% trhu) a zemní plyn (7,5% trhu) } ØV portfoliu FM je zhruba 100 areálů ØTj. cca 260 budov, 550 pozemků a 700 ks ostatního majetku ØPloše, kterou útvar spravuje, představuje cca 16,5 milionu m2 zastavených i nezastavěných ploch ØPočet pracovníků – 57 kmenových+43 agenturních } } } } EON_B EON_B }Zpracování popisů činností a procesů v útvaru }Zpracování evidenčních listů procesů }Zpracování diagramů procesů }Navržení KPI pro jednotlivé procesy }Provádění dotazníkových anket na téma kvality v útvaru, zaměřené na jednotlivé oblasti nebo na jednotlivé procesy }Zavedení telefonického dispečinku pro hlášení poruch či závad, případně pohotovostní služby }Zavedení funkce Energetik }Úpravy SW aplikací o nové komponenty: } }Aplikace Help-desk – hodnocení spokojenosti uživatelů s interním službami } }Aplikace Pasportizace } - zavedení sledování běžných oprav a údržby } - využití dat pro optimalizaci ploch } - sledování využití majetku, podklady pro pronájem, } prodej } } }Cíl práce byl splněn } }Přínos – návod na zavedení popisů činností evidenčních listů, diagramů a KPI }Přínos – sledování kvality poskytovaných produktů }Přínos – návrh na vytvoření nové funkce – již zavedeno do praxe – od května 2016 }Přínos – návrh na změny v používaných aplikacích } }Jak by se mohlo navrhované řešení rozšířit i do dalších společností? } }Jak by mohlo vypadat alternativní řešení v případě, že by zde navržené nebylo z jakýchkoliv důvodů použitelné / akcepotvatelné? }Můžete nám vysvětlit, jak funguje systém PDCA a jak by měl klient kontrolovat jeho zajišťování? } }Popište podrobněji, jak byste vedoucím pracovníkům E.ON doporučila zapracovat závěry vaší dotazníkové studie do konkrétních opatření. } }Jakou formou byste doporučila spolupráci mezi FM úsekem a úsekem nákupu (Purchasingu)? Děkuji za pozornost