Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912 Úvod do problematiky ›Akreditace = oprávnění k provádění určité činnosti („Accredo“) ›Správa dokumentace = udržení dokumentace aktuální a platné Schéma systému Plánovaný stav systému (vazby) Plánovaný stav systému (oprávnění) Současná funkce systému SD 8 – přidání přístroje › celkem provedeno: ›4 akce (přidání přístroje), 9 akcí úpravy souvisejících dokumentů = 13 akcí. ›13 akcí prováděných ručně Plánovaná funkce systému SD 8 – přidání přístroje › celkem provedeno: ›5 akcí (přidání přístroje), 9 akcí úpravy souvisejících dokumentů = 13 akcí. ›5 akcí prováděných ručně, 9 akcí prováděných automaticky Plánované přidání nového přístroje Otevření souboru agendy SD8 Kopírování karty podobného přístroje Editace karty Ruční aktualizace karty přehledu Automatická aktualizace pomocí makra: •Přehled pro laboratoř (přidání a zařazení do seznamu) •Seznam ověření (přidání jména do seznamu a jeho kontrola) •Seznam přístrojů (přidání jména do seznamu a jeho kontrola) Ukázka sytému – funkce SD8 Ukázka systému – přidání postroje Otázky a odpovědi – vedoucí práce ›Jak odhaduje obecně zkrácení času při navrženém systému práce s dokumenty? ›Podle provedeného testu zabrala testovaná situace – zavedení nového přístroje – cca 2:30 . Zavedení při použití předchozího systému zabere 8 až 10 minut. ›Dá se v budoucnosti předpokládat i zpracování externí dokumentace obdobným způsobem jako interní dokumentace? ›Ve stávajícím stádiu je již zpracován seznam zkušebních standardů a metodických pokynů pro akreditační řízení › Otázky a odpovědi – vedoucí práce ›Diplomant uvádí jako nevýhodu, že systém nedokáže skladovat historii dokumentů. Není možnost zálohovat celý systém, alespoň do určité úrovně a po určitou dobu? ›V laboratoři byl zaveden postup, že při každé registrované změně se vytvoří kopie souboru a do názvu se uvede datum a čas provedené změny. Aktuální dokument je vždy označen heslem “aktuální“. › Otázky a odpovědi – vedoucí práce ›Dokázali by jste kvantifikovať ekonomický resp. iný prínos Vášho návrhu pre organizáciu (napr. úspora času v práci zamestnancov)? ›Ekonomická úspora je minimální (jedná se pouze o náklady na tisk), zásadnější je však úspora času o cca ¾ a především zavedení vyšší spolehlivosti díky propjení a snížení počtu prováděných operací. Prostor pro dotazy › › › ›Děkuji za pozornost