Návrh opatření v kontextu zprovoznění terminálu intermodální přepravy v Nemanicích • •Vypracoval: Bc. Jakub Nohava • • •Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD. • •Oponent: Ing. Lenka Černá, PhD. •Zmínka o možné rekonstrukci. • •Potřeba podpory intermodální dopravy. •Motivace •Navrhnout možná opatření v kontextu zprovoznění terminálu intermodální přepravy v Nemanicích. •Cíl práce •Hypotézy Na TKD Nemanice je vhodnější aplikovat klasický systém překládky IPJ. Investice spojená s rekonstrukcí areálu TKD Nemanice bude do hranice 100 000 000 Kč. •Terminál Nemanice 1993-1999 trať č. 190 České Budějovice <-> Villach (AU) ÖKOMBI Wien Požár v Tauernském tunelu Překladiště ve Welsu •Terminál Nemanice ../../Snímek%20obrazovky%202016-03-09%20v 19.46.35.png •Terminál Nemanice 12212090_10209077252276563_2116035154_n.jpg terminál.jpg •Cargo Beamer • • • •Navrhované překládkové systémy •Modalohr • • • •Navrhované překládkové systémy ../../Snímek%20obrazovky%202016-04-07%20v 12.18.15.png •Flexiwaggon • • • • •Navrhované překládkové systémy •System Mobiler • • • • •Navrhované překládkové systémy •Klasický vertikální překládkový systém • • • • • •Navrhované překládkové systémy ../../Snímek%20obrazovky%202016-03-25%20v 11.25.55.png ../../Snímek%20obrazovky%202016-04-05%20v 18.43.12.png •Počet manipulačních zařízení K1 (cena za uvedení systému) (CZK) K2 (nutnost přestavby) K3 (počet personálu) K4 (časová náročnost) K5 (dimenzace systému) K6 (nutnost terminálu pro systém) K7 (přeprava pomocí speciálního vozu) Mobiler 2 160 000 2 1 2 3 2 2 Čelní stohovací vůz/Reachstacker 6 000 000 2 2 1 3 1 2 CargoBeamer 2 835 000 3 3 2 1 1 1 Flexiwaggon 4 725 000 2 2 2 2 2 1 Modalohr 9 045 000 2 2 3 1 1 1 •Multikriteriální analýza K1 (Cena) K2 (Nutnost přestavby) K3 (Počet personálu) K4 (Časová náročnost překládky) K5 (Dimenzace systému) K6 (Nutnost samostatného terminálu) K7 (Nutnost speciálního železničního vozu) K1 (Cena) 1 3 5 3 2 1 2 K2 (Nutnost přestavby) 1/3 1 2 1/2 1/2 1 1/3 K3 (Počet personálu) 1/5 1/2 1 1/2 1/3 1/4 1/3 K4 (Časová náročnost překládky) 1/3 2 2 1 1/2 1/2 1/2 K5 (Dimenzace systému) 1/2 2 3 2 1 2 1 K6 (Nutnost samostatného terminálu) 1 1 4 2 1/2 1 2 K7 (Nutnost speciálního železničního vozu) 1/2 3 3 2 1 1/2 1 •Multikriteriální analýza •Multikriteriální analýza • • • pořadí Mobiler 1. Vertikální překládka 3. CargoBeamer 4. Flexiwaggon 2. Modalohr 5. •Výpočet potřebných svozových a rozvozových jednotek /Users/jakubnohava/Desktop/atrakční obvod.jpg *Při podmínce, že bude každa z ročně přepravených TEU přepravena na hranici atrakčního obvodu. •AGTC •Silniční návěsy (Wippen) •209-211 (rozchod 5 m) zvětšit o 1,5 m •Kusé koleje 404 m •Terminál 453 m à 850 m •Obsluha kolejí 213 a 211 •Navádění pomocí reflexních pásů a senzorů (automatizovaná překládka) (CatPlanner) •Přidat silniční přivaděč •Návrh •Návrh •Návrh Položka Cena (Kč) Zpevnění povrchu 13 961 014 Přeložení a prodloužení kolejí 46 220 400 Jízdní soupravy Mobiler 21 600 000 Přilehlé pozemky 4 420 000 Vedlejší rozpočtové náklady (5%) 4 310 070 Celkem 90 511 484 •Náklady C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\N6GX9P9N\MC900155899[1].wmf C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4OTS80ZE\MC900434859[1].png 1 Aký je význam revitalizácie terminálu intermodálnej prepravy Nemanice? 2. V kapitole č. 5 ekonomicky vyhodnocujete vaše návrhy. (spevnenie plochy, preloženie a predĺženie koľají, odkúpenie pozemkov a iné). Kto by sa podľa vás podieľal na tejto investícií? 3. Prosím o podrobnejšie vysvetlenie tabuľky č. 38 „Saatyho matice„ na strane 46. Akým spôsobom boli určované jednotlivé váhy kritériám? 4. Akú základnú a doplnkovú funkciu by plnil terminál Nemanice? •Ing. Lenka Černá, PhD. C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\N6GX9P9N\MC900155899[1].wmf C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4OTS80ZE\MC900434859[1].png 1.) Je navrhovaná celková délka plochy terminálu reálná a realizovatelná? 2.) Za jakých podmínek by mohl být autorův návrh ”implementace horizontální překládkové technologie Mobiler ” aplikovatelný v praxi? •Ing. Ondrej Stopka, PhD. C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\N6GX9P9N\MC900155899[1].wmf C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4OTS80ZE\MC900434859[1].png • C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\N6GX9P9N\MC900155899[1].wmf C:\Users\5607\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4OTS80ZE\MC900434859[1].png •Čas pro dotazy J •Děkuji Vám za pozornost.