Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD. *Cíl práce *Zvolené přístupy k řešení *IDS Tábor *Vlastní návrhy řešení *Zhodnocení dosažených výsledků *Závěrečné shrnutí *Doplňující otázky *Prostor na dotazy * * * * *Cílem diplomové práce bylo navrhnout optimální metodu v rámci návrhu umístění přestupního terminálu v integrovaném dopravním systému. * 1.Operační analýza *Hakimiho algoritmus *Určení centra stromu *Metoda souřadnic 2.City logistika *Hub and Spoke *Gateway 3.Vícekriteriální analýza *Oblast: Tábor- Sezimovo Ústí- Planá nad Lužnicí *Celková rozloha území: 70km2 *Významná infrastruktura: silnice I/3, silnice I/19, IV. železniční koridor *Koordinátor: dohoda mezi Sdružením měst a obcí okresu Tábor a dopravci *Celková délka sítě: přes 60 km * Popis: https://www.cd.cz/assets/primestske-cestovani/ids-ta/ids-ta-mapa.jpg *Infrastruktura v IDS Dopravní síť *Příklad vyšetřování hrany (v3,v4) *Funkční předpis Diagram hodnot *Hodnoty vážené excentricity Umístění přestupního terminálu *Excentricita vrcholů * * * *Rádius * Umístění přestupního terminálu *Aplikace metody Umístění přestupního terminálu *Geografické těžiště obsluhovaného regionu a technologie Hub and Spoke •Geografické těžiště (D1) leží na řece nutno přestupní terminál přemístit •Nejbližší vhodné umístění: vrchol V5 (bod D) *Aplikace dvoustupňové obsluhy systému •Brány prvního sledu mohou zastávat i funkci centrálního přestupního terminálu •Za bránu prvního sledu lze v tomto případě považovat bod E. *K1- možnost napojení na existující infrastrukturu (železnice, silnice I., II. a III. třídy) *K2- blízkost obchodních center, restaurací, sportovních zařízení, úřadů a škol (v okolí 500m) *K3- koncentrace obyvatelstva (hustota zalidnění v okolí 500m) *K4- možnost parkování *K5- návaznost na železniční osobní dopravu, veřejnou linkovou autobusovou dopravu a MHD (koordinace jízdních řádů) * *maximální hodnota užitku bod B = bod D = bod E *nachází se na hranici zóny A a B *leží u silnice I. třídy č. 3 *v těsné blízkosti IV. železničního tranzitního koridoru *v současném systému zde projíždí 7 spojů na konkrétních linkách MHD *nedaleko železniční zastávka Tábor- Čápův Dvůr *v blízkosti hypermarketů, obchodních domů, sídlišť s vysokou hustotou obyvatelstva, ale také nedaleko postupně se rozvíjející průmyslové zóny. * * * Metoda Určení centra stromu byla vybrána jako nejvhodnější pro výběr optimální lokace přestupního terminálu v rámci IDS z hlediska kvalitativních charakteristik a představuje tak obecně použitelný podpůrný rozhodovací nástroj při rozhodování o vhodné lokaci. *Existují i jiné vhodné metody v kontextu výběru optimální metody pro návrh lokace přestupního terminálu v rámci IDS? *Akým spôsobom ste stanovili váhy vrcholov? (str. 35, obr. 13) *Aké dopravné body predstavujú vrcholy Vami riešenej siete? (str. 35, obr. 13) *Podľa môjho názoru viackriteriálna analýza Vám určila, ktorý bod (z množiny bodov zistených pomocou zvolených metód) je z hľadiska Vašich kritérií najvhodnejší pre lokáciu prestupného terminálu IDS a neurčuje, ktorá metóda je optimálna pre lokáciu prestupného terminálu IDS. Môžete zdôvodniť Váš názor. http://previews.123rf.com/images/anatolymas/anatolymas1209/anatolymas120900007/15066839-3d-small-pe rson-sitting-in-a-meditative-pose-on-a-question-mark--Stock-Photo.jpg