Autor: Bc. Michal Kubát Vedoucí: Ing. Marek Vokoun, Ph.D. Červen 2016 Struktura prezentace —cíl diplomové práce —představení společnosti —informační systém společnosti —propojení informačního systému —výsledky zkoumání IS —závěr Cíl diplomové práce —Cílem diplomové práce je popsat a vysvětlit principy fungování informačního systému pro správu a vyřizování objednávek v praxi ve vybrané společnosti. Představení společnosti —společnost Velkoobchod-eshop.CZ —obchodní a marketingová společnost —obor podnikání – stavebnictví —zaměření společnosti – velkoobchodní online prodej —působnost – Česká republika —spolupráce s 5 hlavními obchodními partnery —spolupráce se 3 dopravci —produktové portfolio s několika tisíci produktů — Informační systém společnosti —unikátně navržený IS – vývoj 1 rok —testovací provoz 3 měsíce —online propojení jednotlivých částí a automatizace —zaměření na marketing s cílem zvýšit prodejnost —vývoj unikátních marketingových funkcí —omezení přístupu z důvodu know how — Propojení informačního systému Výsledky zkoumání IS —Klady: —propracované marketingové funkce – vlastní know how společnosti —online propojení jednotlivých částí společnosti (účetní, obchodní oddělení, marketing, sklady) —omezenost přístupu zaměstnanců do částí systému —využívání externích přepravních společností — — — — — —Zápory: —nepropracovaný systém a ceník za doručení zboží – vícenáklady na balení, konsolidaci, dekonsolidaci a expedici zboží —zbytečná administrativní náročnost v procesu expedice zboží —špatné rozložení produktového portfolia do skladů —administrativně náročné zpracování objednávek —neefektivní expediční proces s vícekusovými zásilkami — Návrhy řešení —Chyby jsou především v procesu expedice zboží. Øvložení funkce „váha“ do IS systému 1.vyřešení ceníku za dopravu - automatizace 2.automatický návrh v IS na přepravní jednotku – paleta, balík Øodstranění administrativní náročnosti – online fakturace, elektronické podepisování, automatizace Øproduktové portfolio – lepší uspořádání do skladů, odstranění dodatečných nákladů na přepravu zboží Závěr —marketingové zaměření a unikátní funkce systému —online propojení celého IS společnosti —rychlost a kvalita doručení – externí přepravní společnosti —kvalitní informovanost zákazníků o průběhu objednávky a doručení – online sledování zásilky —neefektivní uspořádání produktů v jednotlivých skladech – vícenáklady za přepravu zboží, administrativní a informační náročnost → jednotný sklad, přerozdělení produktů —intuitivní prostředí IS – ze strany zaměstnanců i zákazníků Doplňující otázky —Oponent diplomové práce: —Jak autor ošetřil únik dat z jím navrhovaného systému? —Jaké jsou reálné možnosti vstupu tohoto systému na zahraniční trh? —Jaký je reálný počet zaměstnanců (správců) systému? —Jak omezit či úplně vytěsnit lidskou chybu (faktor) při rozčleňování objednávek? Doplňující otázky —Vedoucí diplomové práce: —Jaké logistické metody SW umožňuje? —Jaké jsou provozní náklady na SW oproti konkurenci? —Jak hodnotí zahraniční zdroje informatickou podporu logistických procesů ve firmě? — Děkuji za pozornost.