Autor diplomové práce: Bc. Marek Jirásek Vedoucí diplomové práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent diplomové práce: Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. České Budějovice, červen 2016 Diplomová práce Optimalizace logistického řetězce pomocí moderních smart technologií stavební společnosti ve Vlašimi Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko - technologický http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •OSNOVA 1. 1.Důvod výběru zvoleného tématu 2.Cíl práce 3.Metodika práce 4.Postup při optimalizaci 5.Prostor pro dotazy 6. 6. • 1. http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Důvod výběru zvoleného tématu •Vlastní zájem o toto téma a možnost využití v budoucí praxi •Aktuálně velmi řešené téma •Možnost získání nových informací v tomto oboru •Prohloubení zkušeností z praxe http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Cíl práce •Cílem práce bylo provést analýzu stávajícího logistického řetězce stavební společnosti a provést pasportizace stavebních objektů. Následně navrhnout model automatizace s využitím moderních Smart technologií pro efektivnější řízení podniku a facility managementu ve společnosti. http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Metodika práce 1.Analýza společnosti 2.Analýza problémů 3.Návrh optimalizace 4.Ekonomická analýza 5.Vyhodnocení návrhů •Analýza společnosti MMJ stavební společnost s.r.o. http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif Primární činnosti Sekundární (podpůrné) činnosti •Marketingová strategie společnosti http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Analýza problému • •Cirkulace stavebních strojů a ručního nářadí mezi stavbami • •Zabezpečení stavebních strojů a nářadí proti krádeži • •Zajištění včasného servisu • •Nevhodně řešený vjezd do areálu provozovny Vlašim • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif }APLIKAČNÍ ČÁST – fiktivní projekt } •Nevhodně řešený vjezd do areálu provozovny Vlašim • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Návrh na řešení organizačního systému firmy • • •Realizace systému evidence pomocí technologie aktivního RFID (varianta 1.) • •Realizace systému evidence pomocí aplikace Easy Asset a čárových kódů (varianta 2.) • •Realizace systému evidence pomocí Easy Asset, RFID čtečky a etikety Smart Label (varianta 3.) • •Automatizace vjezdových vrat v areálu provozovny Vlašim • •Vytvoření databáze stavebních strojů a nářadí • •Udělení hmotné odpovědnosti za svěřené výrobní vybavení stavbyvedoucímu •Realizace systému evidence pomocí technologie aktivního RFID (varianta 1.) • •Celý systém běžně obsahuje následující komponenty: •Aktivních tagy, •referenční zařízení pro lokalizaci tagů (accesspoint), •datové sítě a software na serveru •uživatelský software koncového uživatele. • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Realizace systému evidence pomocí aplikace Easy Asset a čárových kódů (varianta 2.) • • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif http://echo24.cz/img/53aadfbbe4b0554bb6147765/1910/1000?_sig=MnfZ3iv9KhFzq6nHMhUjncBLiUClpuQTREgJRr ZPEY8 •Realizace systému evidence pomocí Easy Asset, RFID čtečky a etikety Smart Label (varianta 3.) • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Automatizace vjezdových vrat v areálu provozovny Vlašim • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Vytvoření databáze stavebních strojů a nářadí • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Udělení hmotné odpovědnosti za svěřené výrobní vybavení stavbyvedoucímu • •Žádná z navržených technologií nemůže zcela eliminovat krádeže stavebního vybavení. Z tohoto důvodu je nutné přenést plně hmotnou odpovědnost za stavební stroje a vybavení na odpovědnou osobu (stavbyvedoucího). To zajistí dodatek ke smlouvě, ve kterém budou uvedeny finanční postihy za chyby v oblasti evidence a kontroly vybavení. Dále pak finanční postihy za nevhodnou péči o vybavení. http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Ekonomická analýza a zhodnocení jednotlivých variant • •Metody vícekriteriálního hodnocení variant: •WSA • • • • • •TOPSIS http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •CELKOVÉ NÁKLADY NA OPTIMALIZACI • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Doplňující dotazy od oponenta • • •1) V úvodu chybí, co se rozumí pod chytrými technologiemi. Jak byste je definoval? Jsou to pouze technologie obsahující rádiovou komunikaci? • • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Doplňující dotazy od oponenta • • •2) Odkud jste čerpal data do tabulek č. 1 a 2? Jedná se o hodnoty jednotlivých kritérií pro jednotlivé posuzované varianty. • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Doplňující dotazy od oponenta • • •3) Co Vás vedlo k využití procentuálního (koláčového) porovnání výsledků jednotlivých variant v Grafech 1 a 2? Nebyl by názornější jiný typ grafu? • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Doplňující dotazy od oponenta • • •4) Z jakého důvodu jste se podrobně zabýval organizační strukturou společnosti? Má Vámi navrhovaná implementace technologie RFID nějaký zásadnější vliv na organizační strukturu? http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Doplňující dotazy od oponenta • • •5) Na základě čeho jste v úvodu kap. 4 usoudil, že po 3 letech fungování rozvíjející se firmy bude organizační systém některých úseků nekvalitní? http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Prostor na dotazy? • • http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif http://www.skoly-virtualne.cz/files/Uploads/Articles/Cat18/Article92/Logo3_th.gif •Děkuji za pozornost •