C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg NÁVRH OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI KOTLE KRAUS https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Logo_vste.jpg/235px-Logo_vste.jpg •VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko-technologický •Prezentace k obhajobě diplomové práce: • Zpracoval: Bc. Jakub Bouček Vedoucí DP: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D Konzultoval: Ing. Vladimír Nývlt, MBA Akademický rok: 2015/2016 C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg •Důvod výběru tématu diplomové práce •Cíl práce •Analýza současného stavu ve společnosti Kotle Kraus •Vývoj tržeb •Analýza logistických procesů firmy pomocí metody SWOT •Firemní analýza podle Portera •Zázemí informačních technologií ve společnosti •Navrhovaná řešení •ABC analýza •Využití čárového kódu při řízení skladu •Ekonomické zhodnocení •Zhodnocení investic z hlediska návratnosti •Závěr •Dotazy oponenta diplomové práce •Dotazy vedoucího diplomové práce •Obsah C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Důvod výběru tématu diplomové práce •Výběr byl uskutečněn na základě dřívější vzájemné spolupráce. •Firma se nachází ve stejném městě jako moje bydliště. •Snaha o zdokonalení logistických procesů v této firmě. C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Cíl práce •Cílem je "Návrh optimalizace logistických procesů, včetně zvýšení efektivity procesů skladování a distribuce za použití nových pokrokových technologií. Návrh implementace vybrané části a její propojení se systémem SAP Business." C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Analýza současného stavu •Firma na českém trhu působí do roku 1994. •Postupně rozšiřuje nabídku produktů a služeb. •Bylo rozhodnuto o provedení optimalizace log. procesů. • Identifikace silných a slabých stránek podniku a jeho příležitostí a hrozeb na trhu. • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Vývoj tržeb C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Analýza logistických procesů firmy pomocí metody SWOT preze.GIF C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Firemní analýza podle Portera •Rivalita – cenová konkurence, nabídka stejného sortimentu a služeb. •Rizika vstupu na trh – prosazení se mezi zaběhnutými společnostmi a importované zboží. •Hrozba substitutů – jedná se o alternativní zdroje vytápění. Solární panely a nízkoenergetické domy apod. •Vyjednávací síla dodavatelů – náhlá změna cen a služeb, změna kvality produktů, silná pozice dodavatele. •Vyjednávací síla odběratelů –velcí klíčoví zákazníci zásadně ovlivňují obrat. Snaha o vyhovění připomínek. C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Zázemí informačních technologií ve společnosti •Servery – řadič domény, terminálový server, databázový server. •Síťová infrastruktura – WiFi pokrytí. http://www.edn.cz/wp-content/uploads/Stolni_pocitac_Dell_Optiplex_3010_t.jpg C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Navrhovaná řešení •Klasifikace zásob na základě provedené ABC analýzy do skupin A, B, C, D, K a Z •Zavedení čárového při řízení skladu •Reorganizace skladu •Využití jiného inventarizačního nástroje -geografickou metodou •Zavedení cross-dockingu •Nákup a prodej kontrolován online IS C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg ABC analýza •Sortiment čítající 282 položek byl klasifikován do tříd podle jejich spotřeby za jeden rok. •Z povahy některých zásob byly vytvořeny dodatečné klasifikační třídy D, K a Z. •Z Paretova pravidla vyplynulo, že skupina A, K a Z má největší vliv na hospodaření firmy. • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg ABC analýza C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Využití čárového kódu při řízení skladu •Určení zboží a jeho umístění •Nákup, příjem zboží, uskladnění •Prodej •Změna lokace skladové položky •Inventarizace •Vzájemné propojení se stávajícím systémem SAP Business One C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Ekonomické zhodnocení •Efektivnější skladování (cross-docking) •Menší počet potřebných pracovníků •Zjednodušení skladovacích procesů •Přesné informace o naskladněném zboží •Zkrácení časových intervalů •Minimalizace vzniku chyb při vychystávání zboží •Úspora času při inventarizaci metodou Cycle counting • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Zhodnocení investic z hlediska návratnosti z hlediska investic.GIF C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Závěr •Byla identifikována slabá místa omezující firemní rozvoj. •Zavedení nového hardwaru a softwaru. •Zavedení systému čárového kódu ve skladu. •Změna způsobu provádění inventury. •Vložené náklady se zhodnotí v horizontu jeden a půl roku. •Cíl práce byl splněn. • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Dotazy oponenta diplomové práce •Akú optimalizačnú metódu ste použili na optimalizáciu logistických procesov? •Prečo ste ABC analýzu zaradili do návrhovej časti DP a nie analytickej? •Ako ste uplatnili výsledky SWOT analýzy vo Vašich návrhoch? • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Dotazy vedoucího diplomové práce •nesourodý text práce, odstavce a kapitoly na sebe přirozeně nenavazují •citace nedostatečné a ty, které jsou, tak nejsou dostatečně správně zpracovány •jedná se o nesourodý soubor různých konstatování •SWOT analýza je v počátku správně uvedena, že se zpracovává fromou brainstormingu, nakonec je zpracována diskuzí s jedním člověkem - majitelem společnosti, tudíž je nerelevatní •vyhodnocení SWOT matice bez vysvětlení, kde se vzaly váhy ukazatelů, stupně vlivu, ..., to spadly z nebe? •kde se vzala firemní analýza podle Portera? jakou má návaznost na cokoliv předtím, nebo na nějaký další výzkum? •kapitola 4.6 uvádí nedostatky vyplývající z provedených analýz ... ale z těch analýz toto vůbec nevyplývá C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Dotazy vedoucího diplomové práce •navrhovaná řešení jsou jasně opsaným (snad upraveným) návrhem konzultační firmy pro další řešení rozvoje dané firmy, navíc, rozhodně nijak nesouvisí s tím, co bylo v analýze popsáno. •u diagramů vývoje (v kapitole 5) uvádí autor jako zdroj vlastní, jak k těmto diagramům dospěl? •a nakonec analýza ABC a její zhodnocení, opět působí nesourodě • C:\Users\marek\Documents\Vste-škola\11.semestr\skola cerna bila.jpg Děkuji za pozornost