Evaluace osobní letecké dopravy na letišti České Budějovice Autor bakalářské práce: Karel Böhm Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Petr Kolařík Oponent bakalářské práce: Ing. Ondřej Skála Cíl práce •Provést analýzu a vyhodnocení současného stavu procesů osobní letecké dopravy na příslušném letišti •Provést analýzu a vyhodnocení zájmu potencionálních cestujících •Porovnat příslušné letiště s letišti podobného rozsahu a velikosti • • • • Výzkumný problém •Jaké jsou preference a potřeby cestujících, kteří již letiště využili? •Jaké jsou očekávání a motivace potenciálních cestujících? Metodika práce •Dotazníkové šeření •Komparace Dotazníkové šetření •Lidé, kteří leteckou dopravu z Českých Budějovic využili •Hodnotí přístupnost jako horší než je průměr podle asociace IATA. •Hodnotí odbavení jako mírně horší než je průměr podle asociace IATA. •Hodnotí bezpečnost jako mírně horší než je průměr podle asociace IATA. •Hodnotí nástup do letadla jako mírně lepší než je průměr podle asociace IATA. • • Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Vykreslený graf, Paralelní Popis byl vytvořen automaticky Zdroj: Autor, https://www.iata.org/en/iata-repository/pressroom/presentations/global-passenger-survey-gmd2023/ Dotazníkové šetření •Všichni dotázaní •Většina respondentů uvedla, že by přivítala nízkonákladové letecké společnosti. •Většina respondentů hodnotila destinace jako výborné, nebo chvalitebné. •Zároveň ale většina respondentů uvedla, že by uvítali větší města: Londýn, Milán, Frankfurt nad Mohanem, atd… •Někteří respondenti by si přáli širší pokrytí dovolenkových destinací. • Komparece •Zvolená letiště: Karlovy Vary a Pardubice •V rámci porovnání lze vidět, že všechna tři letiště jsou v současnou chvíli primárně využívána cestovními kancelářemi. •V rámci porovnání lze vidět, že obě zmíněná letiště se snaží o zařazení pravidelných linek. Návrhy opatření •Zvýšení osvěty veřejnosti. •Přechod na celoroční provoz. •Pokus o zavedení pravidelné linky do některého z větších měst, i kdyby na menší letiště dále od centra. •Pokus o zavedení linek nízkonákladových společností. • • Otázky vedoucího a oponenta •Mohou být zjištění z této práce v budoucnu uplatněna v praxi? • •Využil jste Vy osobně dané letiště? Proč (ne)? • •Kdybyste měl neomezené finanční prostředky, jakou formu šíření dotazníku byste zvolil pro získání vyššího počtu respondentů? • •Jako jeden z návrhů řešení jste uvedl ”osvětu veřejnosti”, jakou formou byste to provedl? DĚKUJI ZA POZORNOST