Racionalizace dopravního provozu na trati Plzeň - Žatec Autor bakalářské práce: Ondřej Buchtelík Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent bakalářské práce: Ing. Ondřej Skála Motivace zvolení vybraného tématu uOsobní vztah k trati č. 160 Plzeň - Žatec uNízké traťové rychlosti uNesystémové křižování v žst. Žihle uSnaha o dosažení křižování vlaků v žst. Blatno u Jesenice Cíl práce uPřesunutí křižování do žst. Blatno u Jesenice (zkrácení přestupních dob na trať č. 161 Bečov n. Teplou/Rakovník) uZkrácení jízdních dob uZvýšení traťové rychlosti uZlepšení dopravní obslužnosti regionu Severního Plzeňska Použitá metodika práce uAnalýza uPozorování uKomparace uKalkulace Mapa trati č. 160 Plzeň - Žatec Zdroj: Portál provozování dráhy Základní údaje o předmětném úseku uÚsek Plzeň hl. n. (mimo) – Blatno u Jesenice (včetně) (60 km) uJednokolejný, neelektrizovaný úsek u7 železničních stanic (8 zastávek) uTraťová rychlost – převážně 70 km/h uTrať je dálkově řízena z RDP Blatno u Jesenice (uzel Plzeň – řízen z CDP Praha) u Analýza rozsahu dopravy - současnost uOsobní doprava uČD – osobní vlaky Plzeň – Plasy/Žihle ( 16 párů) uGWTR – rychlíky Plzeň – Most (6 párů) u uNákladní doprava uManipulační vlaky Plzeň – Blatno u Jesenice (6 párů) uTřemošná (Čepro) u uSíťová grafika – současný stav Zdroj: autor práce Jízdní doby – současný stav uJízdní doby rychlíků Jízdní doby osobních vlaků Zdroj: autor práce Návrh modernizace vybraného úseku uPrvky modernizace byly použity z TES Plzeň – Žatec uModernizace všech železničních stanic uZavedení segmentu spěšných vlaků uZvýšení traťové rychlosti uElektrizace úseku Plzeň – Plasy uRealizace přeložky „Obora“ v mezistaničních úseku Horní Bříza – Kaznějov u Analýza rozsahu dopravy – návrhový stav uOsobní doprava uČD – osobní a spěšné vlaky Plzeň – Plasy/Žihle uGWTR – rychlíky Plzeň – Most (6 párů) u uNákladní doprava uManipulační vlaky – Kaznějov (kaolin), Mladotice (kamenivo), Podbořany (vojenská technika) – (4 páry) Jízdní doby – návrhový stav Jízdní doby rychlíků Jízdní doby osobních/spěšných vlaků Zdroj: autor práce Děkuji za pozornost Otázka oponenta uJako řešení jste zvolil kompletní a komplexní modernizaci železničního úseku v několika rovinách, který (které) z vašich návrhů byste doporučil vynechat v rámci škrtů z důvodu nedostatečných financí na vámi navrhovanou modernizaci?