Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Motivace a důvody k řešení problému —Dlouhodobý problém prodejny —Nedostatek informací u vedení společnosti —Volba společnosti Lidl pro práci – znalost prostředí a procesů, dobré vztahy s vedením prodejny – poskytnutí škály doplňujících informací a materiálů —Příležitost rozvést problematiku a poukázat na možnost řešení Cíl práce —Cílem bakalářské práce je analyzovat principy logistické technologie Just in Time na konkrétním příkladu, zhodnotit a finančně vyjádřit klady a zápory tohoto přístupu v praxi. Hypotézy a výzkumné otázky —1. Zásobování opavské prodejny probíhá v režimu technologie Just in Time. —2. Objednávky vykonává a přijímá pouze manažer prodejny, a to v množství, jež je určeno logistickým centrem. —3. Opavská prodejna se potýká s nadměrným množstvím zboží vzhledem k její prodejní a skladové ploše. — Použité metody —Kvantitativní metody výzkumu: —Nezúčastněné pozorování —Osobní řízené rozhovory — —4 respondenti z opavské prodejny — Návrhy opatření —Večerní příjezd a složení jízdní soupravy do 22:00 —Odpolední směny pro manažera prodejny a jeho zástupkyni —Výstavba dalšího logistického centra —Volba jiných zaměstnanců pro vykonávání objednávek —Provádění objednávek problematického zboží samotnou prodejnou Shrnutí —Zaměření vedení společnosti na danou problematiku — —Nehledat řešení nebo problém v jedincích, ale napříč celým systémem společnosti — —Uvědomit si následky řešení či naopak neřešení situace Odpovědi na doplňující otázky vedoucího práce —1. Kolik v České republice existuje logistických center pro společnost Lidl Česká republika, v.o.s.? Pokud je určitého zboží nedostatek, je možné jej v systému Just in Time rychle na prodejnu doplnit? —2. Jakým způsobem by sami zaměstnanci objednávali spotřební a akční zboží? Existovala by zpětná kontrola? Nebojíte se, že intuice bude v tomto případě značně zavádějící (zda by opravdu příslušní zaměstnanci dokázali odhadnout?) —3. Plánujete výstupy z této práce (zejména návrhy opatření) předat pověřeným zaměstnancům tak, aby se situace v dané prodejně v Opavě zlepšila? Odpovědi na doplňující otázky oponenta práce —1. Jakým způsobem jste zpracovávala tabulky 11,13,14,15 a 17, když toto nejsou dodací listy firmy? —2. Jakými vědeckými metodami jste potvrdila či vyvrátila hypotézy stanovené v práci? —3. Proč jste nezvolila dotazník pro větší počet respondentů, aby Vaše tvrzení měli validitu a mohla jste je verifikovat? — Děkuji za pozornost