Hodnocení kvality přepravních služeb v příměstské železniční dopravě Autorka: Tereza Bittmannová Vedoucí: Ing. Jiří Čejka, PhD. Oponent: Ing. Jiří Kafka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace k práci •Osobní preference veřejné hromadné dopravy •Zájem o Pražskou integrovanou dopravu • Cíl práce •Hodnocení kvality přepravních služeb v příměstské železniční dopravě •Analýza linky S9 Pražské integrované dopravy • Výzkumné otázky •Jakou kvalitu nabízí systém PID? •Jsou cestující se službami spokojeni? C:\Users\Bittmannova\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\VCEPRNIT\face-3609901_640[1].jpg Metodika práce •Metoda SERVQUAL ▫Dotazníkové šetření ▫Porovnání očekávané a skutečně vnímané kvality ▫Modifikace kritérií kvality dle ČSN EN 13816 •Průzkum spokojenosti Výsledky práce VÁHA OBLAST OČEKÁVÁNÍ SKUTEČNOST Skóre Vážené skóre 19,11 Dostupnost a přístupnost 3,94 4,18 0,24 4,59 27,86 Informace a čas 4,07 3,93 -0,14 -3,90 20,18 Péče o zákazníka 4,32 4,36 0,04 0,81 19,11 Pohodlí 4,1 3,74 -0,36 -6,88 13,75 Bezpečí 4,33 4,24 -0,09 -1,24 Výsledek 4,15 4,09 -0,06 -1,32 •Nejlépe hodnocená je oblast „dostupnost a přístupnost“ •Nejhůře hodnocená je oblast „pohodlí“ •Výsledná úroveň kvality = 3 (podle váženého skóre) Shrnutí •Kvalita je dynamický fenomén •Zaměřit se na ▫Pohodlí (zajistit dostatečnou kapacitu, úklid) ▫Informace a čas (dodržovat jízdní řád, zajistit stručné a jasné informace o omezeních) • Otázky vedoucího práce •Proč studentka neřešila kvalitu i u linky R 17? Otázky oponenta práce •U obrázku 7. ”Graf výsledků oblasti 1” je zde grafické vyjádření 5,. které nekoresponduje s Tabulkou 4 ”Hodnocení oblasti přístupnosti a dostupnosti”, vysvětlete rozdíl. 1. Denní doba provozu linky pokrývá mé potřeby 4,36 4,4 0,04 2. Četnost spojů je dostačující 4 4 0 3. Možnosti způsobu odbavení mi vyhovují 3,84 3,96 0,12 4. Cena za přepravu je přiměřená 3,56 4,36 0,8 Celkové skóre 3,94 4,18 0,24 Děkuji za pozornost