Racionalizace využití ložného prostoru vozidel a ložných operací ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Radek Růžička Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent bakalářské práce: prof. Ing. Vieroslav Molnár, PhD. České Budějovice, 2021 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Obsah obrázku text, exteriér, obloha, nákladní auto Popis byl vytvořen automaticky Obsah 1.Motivace a důvody řešení daného problému 2.Cíl práce 3.Výzkumné otázky a hypotézy 4.Metodika práce 5.Dosažené výsledky 6.Návrhy opatření 7.Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce 8.Závěrečné shrnutí • Motivace a důvody řešení daného problému •Nevyužité kapacity nákladních vozidel •Jízdy bez nákladu •Časové prodlevy na nakládkách a vykládkách •Problematika nabídky služeb zákazníkům, kteří nevlastní manipulační techniku •Pracovní doba řidičů (denní i noční časy) • Cíl práce Image result for cíl •Cílem práce bude analýza využití ložného prostoru ve vozidlech a analýza ložných operací ve vybraném podniku. Na základě analýzy budou navrhnuty racionalizační opatření pro zlepšení využití ložného prostoru ve vozidlech a zefektivnění procesu nakládky, resp. vykládky. Výzkumné otázky a hypotézy •Jsou kapacity ložných prostorů a ložných hmotností v nákladních vozidlech dané firmy využívány efektivně? •Jsou ložné operace, kterých se daná firma účastní, efektivní? •Kapacity ložných prostorů a ložných hmotností jsou ve vozidlech do 3,5 tuny lépe využívané než kapacity ložných prostorů a ložných hmotností u vozidel nad 3,5 tuny. Metodika práce •Analýza dokumentů •Neformální rozhovory •Pozorování •Dotazníkové šetření •Dedukce • Image result for analisis Image result for dotazníkové šetření Dosažené výsledky •U vozidel do 3,5 tuny podnik dosahuje dobrého průměrného využití ložné hmotnosti (84%) ale je zde nedostatečné využívání ložné plochy (64%) a ložného objemu (42%) •U vozidel nad 3,5 tuny podnik dosahuje dobrého průměrného využití ložné plochy (88%) ale je zde nedostatečné využívání ložné hmotnosti (68%) a ložného objemu (40%) •Jízdy bez nákladu •Průměrný čas nakládek a vykládek činí 45 minut •Celkové průměrné využití kapacit ložného prostoru a ložného objemu u vozidel: Do 3,5 tuny 63% Nad 3,5 tuny 65% Image result for vícepatrové návěsy Návrhy opatření •Změna legislativy u vozidel do 3,5 tuny •Pořizovat nákladní vozidla do 3,5 tuny s lepším poměrem provozní hmotnosti a ložné hmotnosti •U vozidel nad 3,5 tuny použít systém vícepatrového ložného prostoru •Vytvořit (obousměrné) pravidelné linky a zlepšit marketingové činnosti •Použití hydraulických zadních čel •Použití posuvných plachet •Zlepšit komunikaci s přepravci • • • Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce •Otázka pana doc. Ing. Jána Ližbetina, PhD. •V zmysle prepravných podmienok je za nakládku a vykládku (ak sa vyslovene nedohodnú inak) zodpovedný prepravca. Ako chce dopravca ovplyvňovať čas nakládky a vykládky, keď je to čisto v kompetencii prepravcu? •Otázka pana prof. Ing. Vieroslava Molnára, PhD •Popíšte v čom konkrétne spočívajú vaše návrhy racionalizácie využitia ložného priestoru. Racionalizáciu ložných operácií som v BP nenašiel. Môžete to doplniť? • Závěrečné shrnutí •Zdůvodnění výběru téma •Cíl práce •Výzkumný problém •Metodika práce •Dosažené výsledky •Návrhy opatření • • Obsah obrázku exteriér, auto, obloha, nákladní auto Popis byl vytvořen automaticky Děkuji za pozornost Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Prostor pro další dotazy Zdroje •https://www.zivotbezhranic.cz/wp-content/uploads/2014/12/smart-goals-c%C3%ADl-smart-c%C3%ADl.gif •https://www.trucker.cz/rubriky/truck/pripojna-vozidla-navesy-typu-tautliner_46012.html •https://escuela-emprendedores.alegra.com/wp-content/uploads/2017/08/14.png •https://www.vsetin.cz/assets/Image.ashx?id_org=18676&id_obrazky=316454 •https://stan-zajecov.cz/wp-content/uploads/2018/08/otazn%C3%ADky.jpg