PENZION ÚNOR 2021 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ÚSTAV TECHNICKO-TECHNOLOGICKÝ KATEDRA STAVEBNICTVÍ AUTOR BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: Lucie Kálesová VEDOUCÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: Ing. Michal Kraus, Ph.D. OPONENT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: Mgr. Jana Pavlíčková Hlebová CÍL PRÁCE • ARCHITEKTONICKÁ STUDIE • DOKUMENTACE PRO STAVEBNÍ POVOLENÍ • TEXTOVÁ ČÁST: PROBLEMATIKA VODNÍHO A ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ V KONTEXTU NAVRHOVANÉHO OBJEKTU MOTIVACE A POUŽITÉ METODY • ZÁJEM O DANNOU PROBLEMATIKU • ROZŠÍŘENÍ ZNALOSTÍ • AKTUÁLNOST PROBLEMATIKY • METODA SBĚRU DAT • METODA ČASOVÝCH ŘAD • FINANČNÍ METODY VÝZKUMNÉ PROBLÉMY • OPTIMALIZACE SPOTŘEBY PITNÉ VODY Z VODOVODNÍHO ŘÁDU (VYUŽITÍ ŠEDÉ VODY) • ANALÝZA MOŽNOSTÍ VYUŽITÍ DEŠŤOVÝCH SRÁŽEK NA POZEMKU SPECIFIKACE OBJEKTU: • 16 UBYTOVACÍCH BUNĚK CELKOVÁ KAPACITA 39 OSOB • RESTAURACE CELKOVÁ KAPACITA: 50 OSOB • KUCHYNĚ A ZÁZEMÍ PRO PERSONÁL • ODVODŇOVANÁ PLOCHA STŘECHY: 661,43 𝑚 • CELKOVÁ SPOTŘEBA VODY: 3027 𝑚 /ROK OPTIMALIZACE SPOTŘEBY PITNÉ VODY Z VODOVODNÍHO ŘÁDU (VYUŽITÍ ŠEDÉ VODY) 52,6 47,4 Vyprodukovaná odpadní voda ČERNÁ ŠEDÁ SPRCHOVÁNÍ, OS. HYGIENA MYTÍ NÁDOBÍ, VAŘENÍ 1226,3 𝟑 208,6 𝟑 % % 0 200 400 600 800 1000 1200 1400 1226,3 208,6 1069,85 VYPRODUKOVANÁ: SPRCHY, UMYVADLA VYPRODUKOVANÁ: DŘEZY, MYČKY NÁDOBÍ POTŘEBNÁ: SPLACHOVÁNÍ TOALET OPTIMALIZACE SPOTŘEBY PITNÉ VODY Z VODOVODNÍHO ŘÁDU (VYUŽITÍ ŠEDÉ VODY) OPTIMALIZACE SPOTŘEBY PITNÉ VODY Z VODOVODNÍHO ŘÁDU (VYUŽITÍ ŠEDÉ VODY) 0,00 100 000,00 200 000,00 300 000,00 400 000,00 500 000,00 600 000,00 700 000,00 1. ROK 2. ROK 3. ROK 4. ROK 5. ROK 6. ROK 7. ROK 8. ROK NÁVRATNOST POČÁTEČNÍ INVESTICE SOUČET ROČNÍCH ÚSPOR ANALÝZA MOŽNOSTÍ VYUŽITÍ DEŠŤOVÝCH SRÁŽEK NA POZEMKU PRŮMĚRNÝ ROČNÍ OBJEM SRÁŽEK: , / rok SPOTŘEBA VODY NA ZALÉVÁNÍ: , /rok VSAKOVÁNÍ: VSAKOVACÍ PLOCHA: 2007,5 AKUMULACE + VSAKOVÁNÍ: AKUMULAČNÍ OBJEM: 21,20 VSAKOVACÍ PLOCHA: 70,98 PŘEBYTEK: 16,05 / rok POTENCIÁL VSAKU DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY VEDOUCÍHO PRÁCE • V PŘÍPADĚ, ŽE BY BYLA ZVOLENA VARIANTA S AKUMULAČNÍ DEŠŤOVOU NÁDRŽÍ S MOKŘADNÍ FILTRAČNÍ ZÓNOU, KDE BY TATO NÁDRŽ BYLA STUDENTKOU NAVRŽENA A UMÍSTĚNA V RÁMCI ŘEŠENÉHO POZEMKU? • JAKÝ JE TECHNOLOGICKÝ ROZDÍL (NÁROČNOST) V ÚPRAVĚ ŠEDÉ VODY NA BÍLOU VODU Z KOUPELEN A KUCHYNÍ? DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY VEDOUCÍHO PRÁCE • V PŘÍPADĚ, ŽE BY BYLA ZVOLENA VARIANTA S AKUMULAČNÍ DEŠŤOVOU NÁDRŽÍ S MOKŘADNÍ FILTRAČNÍ ZÓNOU, KDE BY TATO NÁDRŽ BYLA STUDENTKOU NAVRŽENA A UMÍSTĚNA V RÁMCI ŘEŠENÉHO POZEMKU? • JAKÝ JE TECHNOLOGICKÝ ROZDÍL (NÁROČNOST) V ÚPRAVĚ ŠEDÉ VODY NA BÍLOU VODU Z KOUPELEN A KUCHYNÍ? DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY OPONENTA • NAKOLIK VLASTNÍKA ZKOUMANÉHO OBJEKTU VEDLE EKONOMICKÝ A NAKOLIK EKOLOGICKÝ ASPEKT ŘEŠENÍ? A JAK VNÍMÁ STUDENTKA VE SVÉ PRAXI, ZDA JSOU VLASTNÍCI OBJEKTU PŘI POŽADAVKU NA OBDOBNÁ ŘEŠENÍ VEDENI SPÍŠE SNAHOU UŠETŘIT NEBO PŘEVLÁDÁ VĚTŠÍ POVĚDOMÍ O EKOLOGICKÉM PŘÍNOSU? DĚKUJI ZA POZORNOST.