BAKALÁŘSKÁ PRÁCE MATEŘSKÁ ŠKOLA – Variantní řešení obvodového pláště a exteriérových herních prvků Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra stavebnictví – Ústav technicko - technologický Autor: Mgr. Tomáš Zborovský Vedoucí práce: Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. Letní semestr 2023 Lokalizace projektu • UMÍSTĚNÍ VE MĚSTĚ NERATOVICE • MATEŘSKÁ ŠKOLA KAŠTÁNEK • PŮVODNÍ MŠ BUDE ZBOURÁNA Lokalizace, situace • STŘEDOČESKÝ KRAJ, MĚSRO NERATOVICE, ULICE DR. E. BENEŠE • DLE ÚPD – ŠKOLSTVÍ, ZDRAVOT. A SOC. SLUŽBY, PLOCHA POZEMKU 8679 m2 • NOVÉ INŽENÝRSKÉ SÍTĚ • VJEZD A VSTUP NA POZEMEK Z JIHOZÁPADU Dispoziční řešení + vizualizace KOMUNIKAČNÍ PROSTOR 2NP1NP TŘÍDA TECHNICKÉ ZÁZEMÍ GASTRO PROVOZ, TĚLOCVIČNA Stavebně konstrukční řešení PŮDORYS 1.NP PŮDORYS 2.NP • PODÉLNÝ STĚNOVÝ KONSTRUKČNÍ SYSTÉM • ZÁKLADOVÉ PASY A JEDNA PATKA • STROPNÍ A STŘEŠNÍ PANELY SPIROL • SCHODIŠTĚ ŽELEZOBETONOVÉ MONOLITICKÉ • NEJDELŠÍ ROZPON 9,26 m • VÝŠKA OBJEKTU 8,25 m NAD UPRAVENÝ TERÉN • SVĚTLÁ VÝŠKA PODLAŽÍ 3,1 m • KONSTRUKČNÍ VÝŠKA PODLAŽÍ 3,85 m ŘEZ 1. Výzkumná otázka + postup řešení • KVANTITATIVNÍ ŠETŘENÍ POMOCÍ DOTAZNÍKŮ • DĚTI VE VĚKU 2-6 LET A PEDAGOGICKÝ SBOR • ROZDĚLENÍ DLE POHLAVÍ • EXTERIÉR A INTERIÉR • VYHODNOCENÍ MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM 1. VÝZKUMNÁ OTÁZKA – VARIANTNÍ ŘEŠENÍ PROVEDENÍ OBVODOVÉHO PLÁŠTĚ ZAHRNUJÍCÍ I BAREVNÉ PROVEDENÍ Z HLEDISKA UŽIVATELŮ MŠ 2. Výzkumná otázka + postup řešení • KVANTITATIVNÍ ŠETŘENÍ POMOCÍ DOTAZNÍKŮ • DĚTI VE VĚKU 2-6 LET A PEDAGOGICKÝ SBOR • ROZDĚLENÍ DLE POHLAVÍ • 7 HERNÍCH PRVKŮ • VYHODNOCENÍ MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM 2. VÝZKUMNÁ OTÁZKA – VÝBĚR VHODNÝCH HERNÍCH PRVKŮ NA ZAHRADĚ MŠ S JEJICH MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM Shrnutí, závěr 1. Výzkumná otázka Kvantitativní šetření pomocí dotazníků • Exteriér i interiér syté a výrazné barvy • Varianta č. 1 Multikriteriální hodnocení • Varianta č. 1 – lamelová provětrávaná fasáda 2. Výzkumná otázka Kvantitativní šetření pomocí dotazníků • Trampolíny Multikriteriální hodnocení • Dětské domečky Děkuji za pozornost 1. Otázka vedoucího práce Jesle • Spadají pod MPSV • Děti do věku 3 let • Nejsou povinné Dětská skupina • Spadá pod MPSV • Zákon 247/2014 Sb. • Děti od 6 měsíců do zahájení povinné školní docházky • Nejsou povinné Mateřská školka • Spadá pod MŠMT • Zákon č. 561/2004 Sb., Vyhláška č. 410/2005 Sb. • Běžně od 3 do 6 let • Předškolní vzdělávání je povinné 1. Otázka - Popište rozdíl mezi jeslemi, dětskou skupinou a mateřskou školou. Do popisu zahrňte i legislativu a požadavky na typologii prostor. 2. Otázka vedoucího práce 2. Otázka - Zpracujte náčrt řešení zahrady vámi navrhované mateřské školy s využitím herních prvků z multikriteriálního hodnocení výzkumné otázky č. 2. 3. Otázka oponenta Herní prvky pro hendikepované děti • Sluchově postižené děti – pískoviště, houpačky • Zrakově postižené děti – herní prvky s rozvíjením hmatových smyslů • Pohybově postižené děti – speciální herní prvky pro děti na vozíku 3. Otázka - Existují také herní prvky pro hendikepované děti? Prolézačka pro tělesně postižené děti - Rozměry 285x145 cm - Výška pádu max 1 m Herní prvek pro zrakově postižené děti - Rozvíjení sluchu - Děti poslouchají a hádají, o který zvuk se jedná