BAKALÁŘSKÁ PRÁCE MATEŘSKÁ ŠKOLA – Variantní řešení obvodového pláště a exteriérových herních prvků Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra stavebnictví – Ústav technicko - technologický Autor: Mgr. Tomáš Zborovský Vedoucí práce: Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. Letní semestr 2023 Lokalizace projektu •UMÍSTĚNÍ VE MĚSTĚ NERATOVICE •MATEŘSKÁ ŠKOLA KAŠTÁNEK •PŮVODNÍ MŠ BUDE ZBOURÁNA Lokalizace, situace •STŘEDOČESKÝ KRAJ, MĚSRO NERATOVICE, ULICE DR. E. BENEŠE •DLE ÚPD – ŠKOLSTVÍ, ZDRAVOT. A SOC. SLUŽBY, PLOCHA POZEMKU 8679 m2 •NOVÉ INŽENÝRSKÉ SÍTĚ •VJEZD A VSTUP NA POZEMEK Z JIHOZÁPADU Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, dokument Popis byl vytvořen automaticky Dispoziční řešení + vizualizace KOMUNIKAČNÍ PROSTOR 2NP 1NP TŘÍDA TECHNICKÉ ZÁZEMÍ GASTRO PROVOZ, TĚLOCVIČNA Stavebně konstrukční řešení PŮDORYS 1.NP PŮDORYS 2.NP •PODÉLNÝ STĚNOVÝ KONSTRUKČNÍ SYSTÉM •ZÁKLADOVÉ PASY A JEDNA PATKA •STROPNÍ A STŘEŠNÍ PANELY SPIROL •SCHODIŠTĚ ŽELEZOBETONOVÉ MONOLITICKÉ •NEJDELŠÍ ROZPON 9,26 m •VÝŠKA OBJEKTU 8,25 m NAD UPRAVENÝ TERÉN •SVĚTLÁ VÝŠKA PODLAŽÍ 3,1 m •KONSTRUKČNÍ VÝŠKA PODLAŽÍ 3,85 m • ŘEZ 1. Výzkumná otázka + postup řešení •KVANTITATIVNÍ ŠETŘENÍ POMOCÍ DOTAZNÍKŮ •DĚTI VE VĚKU 2-6 LET A PEDAGOGICKÝ SBOR •ROZDĚLENÍ DLE POHLAVÍ •EXTERIÉR A INTERIÉR •VYHODNOCENÍ MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, číslo Popis byl vytvořen automaticky 1. VÝZKUMNÁ OTÁZKA – VARIANTNÍ ŘEŠENÍ PROVEDENÍ OBVODOVÉHO PLÁŠTĚ ZAHRNUJÍCÍ I BAREVNÉ PROVEDENÍ Z HLEDISKA UŽIVATELŮ MŠ 2. Výzkumná otázka + postup řešení •KVANTITATIVNÍ ŠETŘENÍ POMOCÍ DOTAZNÍKŮ •DĚTI VE VĚKU 2-6 LET A PEDAGOGICKÝ SBOR •ROZDĚLENÍ DLE POHLAVÍ •7 HERNÍCH PRVKŮ •VYHODNOCENÍ MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM Obsah obrázku text, snímek obrazovky, diagram, číslo Popis byl vytvořen automaticky 2. VÝZKUMNÁ OTÁZKA – VÝBĚR VHODNÝCH HERNÍCH PRVKŮ NA ZAHRADĚ MŠ S JEJICH MULTIKRITERIÁLNÍM HODNOCENÍM Shrnutí, závěr 1. Výzkumná otázka Kvantitativní šetření pomocí dotazníků •Exteriér i interiér syté a výrazné barvy •Varianta č. 1 Multikriteriální hodnocení •Varianta č. 1 – lamelová provětrávaná fasáda Dětský domeček AXI Max | Hřiště Piccolino 2. Výzkumná otázka Kvantitativní šetření pomocí dotazníků •Trampolíny Multikriteriální hodnocení •Dětské domečky Obsah obrázku červená, oranžová, dům Popis byl vytvořen automaticky Zemní trampolína pro veřejná dětská hřiště - čtverec130 x 130 cm/doskočiště 73 x 73 cm | Hřiště Piccolino Školka Komenského 44 Šternberk | Interiéry Děkuji za pozornost 1. Otázka vedoucího práce Jesle •Spadají pod MPSV •Děti do věku 3 let •Nejsou povinné Dětská skupina •Spadá pod MPSV •Zákon 247/2014 Sb. •Děti od 6 měsíců do zahájení povinné školní docházky •Nejsou povinné Mateřská školka •Spadá pod MŠMT •Zákon č. 561/2004 Sb., Vyhláška č. 410/2005 Sb. •Běžně od 3 do 6 let •Předškolní vzdělávání je povinné 1.Otázka - Popište rozdíl mezi jeslemi, dětskou skupinou a mateřskou školou. Do popisu zahrňte i legislativu a požadavky na typologii prostor. Obsah obrázku diagram, mapa, text, Plán Popis byl vytvořen automaticky 2. Otázka vedoucího práce 2. Otázka - Zpracujte náčrt řešení zahrady vámi navrhované mateřské školy s využitím herních prvků z multikriteriálního hodnocení výzkumné otázky č. 2. Pískoviště 3x3 m pro veřejná prostranství | Dětská hřiště a vše pro vaši zahradu HonzikuvHrad.cz Zemní trampolína pro veřejná dětská hřiště - čtverec130 x 130 cm/doskočiště 73 x 73 cm | Hřiště Piccolino Dětský domeček AXI Max | Hřiště Piccolino Obsah obrázku tráva, venku, oranžová Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku tráva Popis byl vytvořen automaticky Dětské hřiště MATÝSEK - Dětská hřiště na zahradu - Věžové sestavy PALIS GYM | PALIS.EU - DĚTSKÁ HŘIŠTĚ Obsah obrázku tráva, stůl Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku rostlina, venku, tráva, ve stínu Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku tráva, venku, rostlina, strom Popis byl vytvořen automaticky Prolézačka z akátu nejen pro hendikepované I. 3. Otázka oponenta Herní prvky pro hendikepované děti •Sluchově postižené děti – pískoviště, houpačky •Zrakově postižené děti – herní prvky s rozvíjením hmatových smyslů •Pohybově postižené děti – speciální herní prvky pro děti na vozíku 3. Otázka - Existují také herní prvky pro hendikepované děti? Prolézačka pro tělesně postižené děti -Rozměry 285x145 cm -Výška pádu max 1 m Herní prvek pro zrakově postižené děti -Rozvíjení sluchu -Děti poslouchají a hádají, o který zvuk se jedná