Analýza přepravy nebezpečného nákladu na území ČR > Městská ulice s rozostřeným pohybem Autor bakalářské práce: Pavel Nosko Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent bakalářské práce: Ing. Štěpán Pacas České Budějovice, 2023 Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte tento obrázek a odstraňte ho. Pak klikněte na ikonu Obrázky v zástupném symbolu a vložte vlastní obrázek. Motivace a důvody k řešení daného problému •Obecný zájem o téma chemie a nebezpečné látky •Významný sektor nákladní dopravy •Vlastní zvědavost o aktuální situaci u nás Cíl práce •Přiblížit aktuální stav přeprav nebezpečných látek v České republice •Analyzovat nehodovost během přeprav •Navrhnout možná opatření vedoucí ke snížení jejich počtu či následků Definované hypotézy nebo výzkumné otázky •Jaký druh dopravy je nejvyužívanější? •Bude se v tomto druhu dopravy vyskytovat i nejvíce nehod? •Jaké jsou jejich nejčastější příčiny? •Jak snížit riziko dopravních nehod a zvýšit bezpečnost při přepravách nebezpečných látek? Použité metody •Využití volně dostupných údajů Českého statistického úřadu •Žádost o statistiky nehodovosti a dopravy: Policie ČR, Ministerstvo dopravy ČR •Analýza poskytnutých údajů •Vytvoření transparentních grafů Dosažené výsledky a přínos práce •Nejvyužívanější druhy nákladní dopravy: silniční (> 70% zboží, 80% nebezpečných látek ročně) železniční (14 – 15% zboží, zhruba 20% nebezpečných látek ročně) •Nejvíce nehod (2017 – září 2022): silniční nákladní doprava – 709 železniční nákladní doprava – 8 • Zdroj: autor dle dat Policie ČR Stručné závěrečné shrnutí •Nerovnoměrné využití uvedených druhů nákladní dopravy v ČR •Uvedení několika možností ke snížení rizika uvedených příčin •Přiblížení konkrétního opatření a jeho teoretického dopadu na jednu z uvedených příčin nehod •Možnost dalšího výzkumu v této oblasti Otázky vedoucího práce •Myslíte, že aktuální předpisy ohledně přepravy nebezpečného nákladu (ať už jde o mezinárodní dohody nebo českou legislativu) jsou dostatečné a plně řeší všechna úskalí přepravy nebezpečného nákladu? Pokud ne, kterou oblast byste navrhoval doplnit/zpřísnit? Otázky oponenta •Zjišťoval jste situaci ohledně nehodovosti v ostatních zemích Evropy v rámci přepravy nebezpečného nákladu a případné porovnání s ČR? •Budou Vámi provedené návrhy využity? Děkuji za pozornost