Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba Bakalářské práce Optimalizace přepravních tras ve vybraném dopravním podniku Autor bakalářské práce: Ondřej Míka Vedoucí bakalářské práce: Ing. Martin Telecký, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Štěpán Pacas České Budějovice, červen: 2023 Motivace a důvody k řešení daného problému  Osobní zájem o danou problematiku  Setkání v praxi  Hojné využití v nákladní dopravě Cíl práce  Cílem bakalářské práce je optimalizace přepravních tras ve vybraném podniku z hlediska snížení (úspory) najetých km. Výzkumné otázky  Jak bude velká optimalizace přepravních tras z hlediska úspory najetých km?  Jaká bude úspora nákladů za pohonné hmoty po optimalizaci přepravních tras? Použité metody  Modifikovaná Vogelova aproximační metoda (MVAM)  Clark-Wrightova metoda (CWM) Dosažené výsledky - ujetá vzdálenost v km 200 150 174,3 153,6 167,9 100 50 0 Celková vzdálenost 0 0 0 Původní trasa 0 MVAM 0 0 CWM 0 0 0 Dosažené výsledky - Náklady za pohonné hmoty v Kč 2000 1500 1604 1413 1545 1000 500 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Cena Původní trasa Optimalizace MVAM Optimalizace CWM 0 Závěrečné shrnutí Otázky vedoucího a oponenta  Jaký je rozdíl mezi racionalizací, optimalizací a velkou optimalizací?  Po jaké době řízení musí mít řidič povinnou přestávku?  Proč jste povinné přestávky nezahrnul do výpočtů, když je uvádíte v kapitole 4.1.6 (požadavky a omezení)? Děkuji za pozornost