ANALÝZA STANDARDŮ KVALITY MHD V PLZNI Autor bakalářské práce: Vojtěch Blažek Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška Oponent bakalářské práce: prof. Ing. Vieroslav Molnár, Ph.D. České Budějovice, červen 2018 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích MOTIVACE A DŮVODY K VÝBĚRU DANÉHO TÉMATU vOsobní zájem vAktuálnost vAtraktivita MHD- preference před IAD ¢ ¢ ¢ ¢ ¢ CÍL PRÁCE vTato práce má za cíl popsat městskou hromadnou dopravu v Plzni, analyzovat standardy kvality, specifikovat metody hodnocení jejich dodržování a zjistit celkovou spokojenost cestujících s plzeňskou městskou hromadnou dopravou. Při zjištění nedostatků jde zejména o navržení vhodných způsobů k jejich odstranění a k celkovému zlepšení v oblasti kvality přepravy. VÝZKUMNÝ PROBLÉM vČ.1: Jaké standardy kvality mají stanoveny Plzeňské městské dopravní podniky? Pro zjištění relevantních informací navštívím kancelář dopravního podniku. vČ.2: Jakými metodami dopravní podnik kontroluje dodržování stanovených standardů? I tuto informaci se pokusím zjistit v kancelářích dopravního podniku z interních dokumentů. vČ.3: Jaká je spokojenost cestujících s úrovní kvality v plzeňské hromadné dopravě? Zde navštívím několik nejdůležitějších přepravních uzlů a pomocí dotazování a pozorování získám požadované informace. v POUŽITÉ METODY vTeoreticko-metodologická část: metoda sběru dat •Odborná literatura (česká a zahraniční) •Vnitropodnikové materiály •Právní předpisy • vAplikační část: •Terénní výzkum •Vlastní pozorování •Rozhovory s cestujícími, dotazníkové šetření • • DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A NÁVRHY OPATŘENÍ VÝZKUMNÁ OTÁZKA 1 • • v3 skupiny standardů kvality v v v vDoporučení – přidat určité standardy o • DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A NÁVRHY OPATŘENÍ VÝZKUMNÁ OTÁZKA 2 v5 hodnotících metod v v v v vDoporučení – externí poskytovatel o DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A NÁVRHY OPATŘENÍ VÝZKUMNÁ OTÁZKA 3 vProblém – čistota, bezpečnost vNavrhovaná opatření Celkova spokojenost s MHD - kolacovy graf.png PŘÍNOS PRÁCE vZlepšení v oblasti kvality vZatraktivnění MHD, více cestujících v v ¢ ¢ ¢ ¢ ¢ ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ vProblematika MHD vPodrobný popis kvality vStanoveny 3 výzkumné otázky vStandardy vHodnotící metody vSpokojenost cestujících ¢ ¢ DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY ¢Doplňující dotaz od vedoucího práce: vJaké další služby nabízí dopravní podnik města Plzně pro cestující, a které z nich by bylo vhodné, dle Vašeho uvážení, zahrnout do dotazníku, ať už by to bylo pouze pro potřeby interního hodnocení dané služby? ¢ ¢Doplňující dotaz od oponenta práce: vNa základe čoho boli oslovovaní ľudia v dotazníkovom prieskume? DĚKUJI ZA POZORNOST