VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav – technicko - technologický Výsledek obrázku pro bus information system Výsledek obrázku pro vÅ¡te logo 1 SouvisejÃcà obrázek Obsah 2. Metodika práce 3. Aplikační část 4. Výsledek práce 5. Závěr 1. Cíl práce 2 Cíl práce Analýza využití a možnosti informačních technologií pro cestující, které jsou využívány v současné městské hromadné dopravě, konkrétně v Českých Budějovicích. Zda je splněna podmínka, že informační systémy poskytují informace všem cestujícím, bude provedena analýza informačních systémů v Českých Budějovicích a dotazníkové setření. Na základě výsledků bude stanoven návrh na vylepšení či rozšíření, který do budoucna přispěje k maximálnímu využívání těchto systémů, zvýší dosavadní kvalitu těchto systémů, přinese nové potencionální cestující městské hromadné dopravy a celkově povede k eliminaci preference osobní dopravy. 3 - -Charakterizace městské hromadné dopravy a informačních systémů, jejich druhy, ovlivňující faktory a potřeby cestujících - -Analýza informačních systémů MHD v Českých Budějovicích • -Dotazníkové šetření - - Metodika práce 4 Analýza IS DPMCB 5 stránky.png centra.png zo.png VO.png kio.png http://www.font.cz/res/data/098/012249.jpg Zastávkové označníky Velkoplošné obrazovky v přestupních uzlech Tištěné JŘ a informace Logo podniku Webové stránky Informační centra Informační kiosky Informování formou News letteru a SMS Modernizace palubního IS 6 Dotazníkové šetření Zjišťování informací před jízdou Nejčastěji využívaný IS Spokojenost s aktuálními informacemi Potřeba anglického jazyka 7 Výsledky a návrh zlepšení -IS jsou pro tuzemské cestující v Českých Budějovicích na velmi kvalitní úrovni -Oceňujícím přínosem jsou aktuální informace a inteligentní zastávky -Zahraniční hosté pociťují jazykovou bariéru -Nové řešení – dodatkové tabule v anglickém jazyce -Umístění na frekventovaných místech, zastávkách vysokých škol a v přestupních uzlech. -Kvalitní informační systém otevírá dveře novým potencionálním cestujícím. • • 8 Děkuji za Vaši pozornost •Oponent BP: • 1)Jak autorka dospěla k myšlence umístit na zástavky právě dodatkové cedule v anglickém jazyce? Byl to návrh od zahraničních respondentů? • •2) Mohla by ke zlepšení služeb přispět i jiná opatření? • • 3) Z dotazníkového šetření vyplynula obliba cestujících v mobilních aplikacích. Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. nabízí možnost mobilní aplikace jen v českém jazyce nebo i v jiných jazycích? • Doplňující dotazy 9 Konec prezentace 10