Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický C:\Users\marta\Desktop\5314450a7c4ffa0025120000.jpg Autor bakalářské práce: Miroslav Metelec Vedoucí bakalářské práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Eva Brumerčíková, PhD. České Budějovice, Červen 2018 Racionalizace výrobního procesu Struktura prezentace •Motivace a důvody řešení daného problému •Cíl bakalářské práce •Stručné představení zkoumané oblasti •Použité nástroje a metody •Výsledky a závěrečné shrnutí •Doplňující otázky vedoucího a oponenta BP Motivace a důvody řešení daného problému •Osobní zájem o problematiku zefektivňování výrobního procesu •Využití získaných poznatků v praxi Cíl bakalářské práce •Cílem práce je zaměření se na metody používané pro racionalizaci výrobních procesů. V práci jsou vysvětleny a popsány jednotlivé metody pro racionalizaci výrobního procesu a jejich praktické užití v montážní hale pro výrobu proudových chráničů. Stručné představení zkoumané oblasti •K dispozici jsou 2 montážní linky •Montážní linku obsluhuje 7 zaměstnanců •Práce ve 2 směném provozu •1600 vyrobených kusů za den •Požadavek zákazníka na výrobu 2100 kusů za den • Použité nástroje a metody •Kaizen •Gemba •Muda •Yamazumi diagram •5S •PDCA •SMED •TPM •Standardy a standardizace Použité nástroje a metody •Yamazumi diagram Yamazumi chart2 .jpg Yamazumi chart ok .jpg Využití formulář Time Observation Chart Použité nástroje a metody •Modelace nového pracoviště a 5S •Úklid a roztřídění •Uspořádání •Čištění a kontrola •Standardizace a systematičnost •Dodržování pravidel - kontrola modelace2.jpg Použité nástroje a metody •SMED •Přechod mezi produkty pomocí přehození zásobníků • • •TPM •Bezproblémová práce se zařízením • • •Standardy a standardizace •"Jenom to nejlepší je dost dobré, aby pro nás bylo standardem." • maxresdefault.jpg Výsledky •K dispozici jsou 3 montážní linky •Montážní linku obsluhují 4 zaměstnanci •Práce ve 2 směném provozu •Využití stávajícího prostoru •Zlepšení ergonomie pracoviště •Plníme požadavek zákazníka 2100 kusů za den Doplňující otázky oponenta BP •Oponent bakalářské práce •V práci ste používali na analýzu videozáznam. Bol tento videozáznam •zjavný alebo skrytý, teda zamestnanci vedeli, boli oboznámení, že •ich prácu nahrávate na video? •Ak videozáznam bol zjavný - nemá to vplyv na prácu ľudí? •V rámci 5S, čo by ste ešte zmenili? Prostor pro Vaše dotazy img56.jpg Děkuji Vám za Vaši pozornost