Zjištění dopravních charakteristik v ulici Nádražní ve Volyni Autor bakalářské práce: Aleš Kupka Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška Oponent bakalářské práce: Ing. Vladimír Faltus, Ph.D. České Budějovice, červen 2018 Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Cíl práce –Cílem bakalářské práce je analyzovat současnou míru zatížení pozemní komunikace ve městě Volyně a dále navrhnout možná opatření vedoucí k zabezpečení tohoto úseku pozemní komunikace. Výzkumný problém –Stanovení intenzit dopravy podle podmínek TP 189 –Zjištění možného překračování nejvyšší povolené rychlosti v obci (50 km/h) na konkrétním úseku komunikace a navržení případných opatření Použité metody –Metoda sběru dat –Metoda zpracování dat –Metoda vyhodnocování dat Představení místa měření Výsledky dopravních průzkumů –1) Dopravní průzkum intenzity dopravy – Den Jednostopá vozidla Osobní vozidla Nákladní vozidla >3,5 t Jízdní soupravy Celkem 23.2.2018 303 8490 421 173 9387 24.2.2018 125 6626 145 56 6952 25.2.2018 110 5763 114 26 6013 26.2.2018 278 7270 476 211 8235 Výpočet intenzity dopravy –Denní intenzita provozu v pátek: 9 387 voz./den –Týdenní průměr denních intenzit: 7 959 voz./den –Roční průměr denních intenzit (RDPI): 8 926 voz./den –2) Dopravní průzkum rychlosti – Rychlost Počet vozidel <=55 6516 <=60 2507 <=65 849 <=70 330 <=75 129 <=80 49 <=85 29 <=90 14 <=95 8 <=100 3 <=105 3 <=110 3 <=115 1 <=120 4 <=125 0 <=130 0 <=135 1 Návrhy opatření –Silniční rychloměr UnicamVELOCITY 4 –Radarový informační panel Návrh možného řešení Závěrečné shrnutí –Oblasti v rámci výzkumného problému byly potvrzeny –Překračování maximální povolené rychlosti –Návrhy opatření Otázky vedoucího a oponenta práce –Vedoucí BP: – „Prosím o Váš názor na to, zda na sledovaném úseku PK převládá spíše tranzitní doprava, či se jedná z velké části o zdrojovou/cílovou dopravu, a zda by Váš návrh v podobě umístění rychloměrů měl výrazný účinek v podobě ”zklidnění” dopravy. „ – –Oponent BP: –„ Jak souvisejí naměřené hodnoty intenzity a rychlosti s bezpečností provozu?“ –„V úvodu se tvrdí, že lze velice dobře pozorovat rychlost jednotlivých vozidel. V pasáži o průzkumu rychlosti 3.1.4 se hovoří také o manuálním měření rychlosti, není zde ale vysvětlen princip, jak se rychlost získá. Jak lze tedy měřit rychlost manuálně?“ –„Kdo a jak instaloval zařízení na stožár za účelem provedení průzkumu? Měl autor práce potřebná povolení k instalaci podobných zařízení?“ –„Proč autor měřil 4 dny a proč zvolil období pátek až pondělí?“ –„Je teplota -20 °C, při které průzkum probíhal, vhodná pro stanovení obecných závěrů?“ –„ Lze data měřená automaticky (včetně extrémních rychlostí) považovat za reálná nebo mohlo docházet k chybám měření?“ –„Autor práce doporučuje jako vhodné zařízení pro trvalé měření rychlosti typ UnicamVELOCITY 4 od společnosti Camea. Existují na trhu i jiná podobná zařízení jiných výrobců? „ Děkuji za pozornost.