Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingových a propagačních aktivit v rámci veřejné hromadné dopravy Obsah obrázku kreslení Popis byl vytvořen automaticky Autor bakalářské práce: Antonín Doskočil Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ondrej Stopka, PhD. České Budějovice, 2020 Představení •VŠTE ČB Technologie dopravy a přepravy, 6. semestr •Gymnázium Pelhřimov – ČVUT FEL KYR, 4 semestry •Zahraniční pracovní stáž na Maltě - MAERSK •PVS –výzkumu, odborné práce •KAJANOVÁ, Alena, Matěj JONÁŠ a Antonín DOSKOČIL. Využití psychodiagnostických testů v řízení lidských zdrojů. 2019 Obsah obrázku budova, hodiny, místnost, bílá Popis byl vytvořen automaticky Zdroj obrázku: vlastní foto Motivace k výběru bakalářské práce •Veřejný sektor •Propojenost s politikou •Relevantnost oboru •Problematika veřejné dopravy a IDS •Využitelnost nových technologií A Tokaido Shinkansen service approaching Shin-Yokohama Station Zdroj obrázku: https://www.yokohamastation.com/tokaido-shinkansen-tokyo-yokohama-nagoya-kyoto-osaka/ Cíl práce •Cílem bakalářské práce je analyzovat marketingové a propagační aktivity v rámci veřejné hromadné dopravy a navrhnout jednotný marketingový systém (internetové stránky, grafický manuál, logo, vzhled vozidel, zastávek, jízdních řádů, mapy a schémata) v kontextu integrovaného dopravního systému. • Výzkumné otázky •Jaký je stav následujících marketingových a propagačních prvků IDS v ČR? •Jaké jsou pozitivní a negativní vlastnosti těchto prvků? •Jaké zásadní nedostatky lze nalézt? •Jaká jsou vhodná řešení? Zdroj obrázku: https://www.idsjmk.cz/ Výsledky práce •Zaměření současné výzkumu •Klesající počet cestujících •Analýza současného stavu •Velké rozdíly mezi jednotlivými IDS •Často zastaralé či neexistující •Problematické využití veřejné dopravy cizinci Zdroje obrázků: https://www.idpk.cz/ a https://www.idsjmk.cz/kestazeni/Logoidsjmk.gif Návrh řešení •Jednotný informační systém MD •Zavedení standard pro IDS (marketing i služby) •Zpřístupnění veřejné dopravy cizincům •Zavedení celostátních jízdních kupónů •Sjednocení tarifních podmínek Otázka vedoucího - Ing. Ondrej Stopka, PhD. •Stanoveným dílčím cílem BP je i navrhované řešení v kontextu jednotného marketingového systému v rámci zvoleného typového IDS. Exaktně kde v práci bylo formulováno toto doporučení a tudíž naplněn daný dílčí cíl? •Cílem bakalářské práce je analyzovat marketingové a propagační aktivity v rámci veřejné hromadné dopravy a navrhnout jednotný marketingový systém (internetové stránky, grafický manuál, logo, vzhled vozidel, zastávek, jízdních řádů, mapy a schémata) v kontextu integrovaného dopravního systému. • Otázka oponenta - Ing. Martin Stach •Který z výše popsaných IDS byste považoval jako za nejvhodnější? •Území – IDS JMK •Efektivita, Vzhled Internetových stránek – PID •Logo – IDS JK, ID PK, IDSOK,… •Grafický manuál a vzhled vozidel – VDV, (ICOM transport) •Zastávky – VDV, DPMČB Zdroj obrázku: http://www.idsjk.cz/ Kritika práce •Gramatika, jazykové zpracování a formátování •autor nenavrhl (graficky/schématicky) ani jeden konkrétní příklad jednotného marketingového systému •Neuvedení IDS Jindřichova Hradce (zdroj doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D.) •Jízdenky MHD DPMČB •Dotace x kompenzace •Rozsah práce a samostatná tvorba BP • Zdroj obrázku: https://www.spravazeleznic.cz/ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Děkuji za pozornost. Obsah obrázku kreslení Popis byl vytvořen automaticky