Konfigurace jízdních souprav pro přepravu nadměrného a nadrozměrného nákladu –Autor: Jiří Havel –Vedoucí práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. –Oponent: Ing. Jan Vrabel, Ph.D. Obsah obrázku nákladní auto, silnice, exteriér, doprava Popis byl vytvořen automaticky Motivace •Práce v oboru • •Silniční nákladní doprava je koníčkem • Cíl práce –Komparativní analýza jízdních souprav určených k přepravě nadměrného a nadrozměrného nákladu a její zhodnocení. – Výzkumné otázky –Souprava pro daný náklad a trasu – –Zatížení náprav, točnice, rozměry – –Technické a legislativní hledisko – – §Jaké jsou možnosti konfigurace nákladních souprav? – §Jaká souprava je pro daný náklad a trasu nejvhodnější? – – – Použité metody –Sběr informací - analýza MD, odborné literatury, zákonů ČR a SRN, prodejců, dopravců – –Metoda popisu – vlastnosti vozidel – –Metoda výpočtová – Novab 3.0 – Dosažené výsledky – Dosažené výsledky – Dosažené výsledky Přínos práce a shrnutí –Legislativa ČR a SRN, technické hledisko – –Problematika, povolení, konfigurace souprav, Novab 3.0 – –Cena souprav, servis. náklady, spotřeba – –Pro začínající firmy – – – – Otázka vedoucího –Jaký je Váš názor na legislativní podporu nadměrné a nadrozměrné přepravy v podmínkách ČR? Usnadnila by situaci jednotná legislativa (ve formě např. vyhlášky nebo normy), která by přesně specifikovala provozní a technické podmínky takových přeprav? Otázky oponenta –1. Ako je definovaný termín ”dvojnáprava” a ”trojnáprava” na území ČR? Z akej európskej legislatívy vychádzajú maximálne rozmery vozidiel, ich maximálne prípustné hmotnosti a maximálne prípustné hmotnosti pripadajúce na jednotlivé nápravy? Sú viditeľné rozdiely v týchto častiach medzi smernicou EÚ a vyhláškou MD č. 209/2018 o hmotnosteh a rozměrech a spojitelnostech vozidel? 1. –2. Existuje v ČR pojem stavebný mechanizmus v súvislosti s prepravami nadmerných a nadrozměrných tovarov? Sú rovnako prepravy stavebných mechanizmov spoplatnené rovnakými sadzbami poplatkov ako bežné nadrozmerné náklady? V ktorých krajinách je to inak spoplatnené v prípade prepravy nadrozmerného tovaru a inak v prípade prepravy stavebného mechanizmu? (pomôžte si národnosťou recenzenta). Otázky oponenta –3. Má v skutočnosti Jeřáb Liebherr LTM 11200-9.1 taký počet náprav, ktoré prezentujete nastrane 7 v texte? Na obrázku je 9-nápravový žeriav, ale v texte popisujete 8-nápravový. Čo je potom pravda? – –4. Aký je Váš názor na to, že vozidllá tvoriace sprievod na území ČR nemajú žiadne požiadavkyna ich veľkosť, farebné vyhotovenie ani na označenie? Z Vašej práce vyplýva, že stačí, ak takého vozidlo je vybavené akýmkoľvek výstražným svetlom oranžovej farby. Otázky oponenta –5. Aká je maximálna povolená dĺžka vozidla na prepravu vozidiel v ČR? Je to skutočne tak, že jazdná súprava určená naprepravu vozidiel má dĺžku 18,75 metra jako bežná prívesová súprava? Ako je to uvedené napríklad v smernici EÚ? – –6. Prečo ste pri komparácii nepoužili viaceré kombinácie ťažného a prípojného vozidla? Sú Vami prezentované výsledky skutočne optimálne? Děkuji za pozornost