V Š T E ANALÝZA FAKTORŮ OVLIVŇUJÍCÍ POPTÁVKU PO DOPRAVNÍCH SLUŽBÁCH AUTOR: PETRA PODLESÁKOVA VEDOUCÍ PRÁCE: ING. MARTINA HLATKÁ OPONENT: ING. PAVEL FÁBERA U CÍL PRÁCE • CÍLEM PRÁCE JE PROVÉST ANALÝZU PŘEPRAVENÝCH OSOB ZA JEDNOTLIVÉ TARIFNÍ SKUPINY U VYBRANÉHO DOPRAVCE. NA ZÁKLADĚ PROVEDENÉ ANALÝZY VYHODNOTIT POPTÁVKU VYBRANÉHO DOPRAVCE. 0 O POUŽITÉ METODY ZÍSKANÍ, ZPRACOVANÍ A VYHODNOCENI PŘEPRAVNÍCH DAT DOTAZNÍKOVÉ SETŘENI METODA INDUKCE A DEDUKCE 0 O ( DOSAŽENÉ ^ V Ý S L E D K Y A PŘÍNOS PRÁCE • JAKÝ VLIV NA FREKVENCI PŘEPRAVENÝCH CESTUJÍCÍCH BY MĚLO ZRUŠENÍ MINISTERSKÝCH SLEV NA DOPRAVU? • SNÍŽENÍ POČTU CESTUJÍCÍCH AŽ O 2 4 % • SNÍŽENÍ TRŽEB AŽ O 17 % Počet přepravených cestujících celkem za všechna období 24,581 23,274 21,717 22,936 7,121 6,278 3,390 3,564 žáci, senioři plné jízdné studenti leden 2018 leden 2019 leden 2020 o. ZTP, ZTP/P Q Predik. Počet o, J DOSAŽENÉ VÝSLEDKY A PŘÍNOS PRÁCE • JAKÉ FAKTORY JSOU PI CESTUJÍCÍ PŘI PŘEPRA 1 ™ PODSTATNÉ? 204 U u o DOSAZENÉ VÝSLEDKY A PRÍNOS PRACE • JE PRO ČTYŘČLENNOU RODINU PŘI PŘEPRAVĚ Z ČESKÝCH BUDĚJOVIC DO ČESKÉHO KRUMLOVA VÝHODNĚJŠÍ VYUŽITÍ DRÁŽNL, AUTOBUSOVÉ ČI AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY? _ Cena Spotřeb Trasa PHM a náklady l K m J [Kč] l/100km na km c e " ~ [Kč] m [ K c ] Automob U 25 w o o ) NÁVRHY OPATŘEN ZACHOVÁNÍ MINISTERSKÝCH SLEV NA DOPRAVU - ZABRÁNIT SNÍŽENÍ POPTÁVKY PO VEŘEJNÝCH DOPRAVNÍCH SLUŽBÁCH UDRŽET STOUPAJÍCÍ TENDENCI FREKVENCE POČTU PŘEPRAVENÝCH CESTUJÍCÍCH • MINIMALIZACE PROBLÉMU PRI PŘEPRAVĚ • SJEDNOCENÍ JÍZDNÍHO DOKLADU • PROPAGACE E-SHOUPU - VYTVOŘENÍ MOBILNÍ A P U K A ^ E ) ^ U i i 0 O CIL J o ° o DEKUJI ZA POZORNOST u o o O 7 ^ o DOPLŇUJI Cí DOTAZ VEDOUCÍ HO PRÁCE DOJDE NA ZÁKLADĚ VÝSLEDKŮ VAŠÍ PRÁCE K NĚJAKÝM ZMĚNÁM VE SPOLEČNOSTI GWTRAIN REGIOA.S.? O Q o DOPLŇUJÍ Cí DOTAZ OPONENT A • v PRACÍ UVÁDÍTE, ZE V PRÍPADE ZRUŠEN! STÁVAJlClCH SLEV DOJTE KE SNlŽENl ZÁJMU ZE STRANY CESTUJÍCÍCH o PŘEPRAVNÍ SLUŽBY, PRAKTICKY SE TEDY JEDNÁ O CENOVOU ELASTICITU POPTÁVKY MŮŽETE URČIT O JAKÝ DRUH CENOVÉ ELASTICITY SE JEDNÁ A PŘÍPADNĚ NASTÍNIT MECHANISMUS VÝPOČTU? £ U O