Konstrukční řešení pohonného celku experimentálního vozidla VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích – Wikipedie Autor práce: Marek Kejšar Vedoucí práce: Ing. Jan Kolínský, Ph.D. 2020 Motivace a důvody k řešení daného problému Získání o prohloubení vědomostí Zájem o automobilový průmysl a jeho dopady na životní prostředí Zájem o soutěž Cíl práce Cílem bakalářské práce je návrh pohonného systému s ohledem na spotřebu, dojezdovou vzdálenost a životní prostředí. Teoretická část seznamuje s převodovkami a spojkami. Aplikační část seznamuje s částí pravidel závodu a zdůvodňuje výběr jednotlivých komponent podpořený výpočty odhadovaných jízdních odporů. Vybranými komponenty jsou motor včetně spojky, převodovka, návrh převodu na nápravu a pneumatiky. Výzkumné otázky Jaké jsou jízdní odpory při jízdě? Jak velký výkon je potřeba k překonání těchto odporů při změně a udržení provozní rychlosti? Použité metody Technické výpočty Volba vstupních parametrů Volba vhodných komponent Dosažené výsledky Výpočet jízdních odporů Výpočet potřebného výkonu Přenositelný točivý moment Provozní rychlost Spotřeba paliva Celkový převod Závěrečné shrnutí Návrh dostatečně výkonného a účinného pohonu Kontrolní výpočty Cíl práce splněn Prostor pro dotazy Děkuji za pozornost