Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický leden 2018 Optimalizace dopravně-logistických procesů ve firmě PTM s.r.o. Autorka bakalářské práce: Kateřina Lázničková Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Pavla Lejsková, Ph.D. Cíl práce •„Cílem práce je na základě analýzy současného stavu dopravně-logistických procesů ve vybrané firmě navrhnout optimalizační opatření, která povedou k zefektivnění vybraných procesů a jejich ekonomické vyhodnocení.“ 2 Metodika práce •Teoreticko-metodologická část •Nastudování odborných zdrojů, vymezení základních pojmů •Rozbor metod využitých v aplikační části • •Aplikační část •Metody operačního výzkumu, řešící dopravní okružní problém: •Vogelova aproximační metoda •Metoda nejbližšího souseda • 3 Představení firmy PTM s.r.o. •Německá firma, v ČR zahájila svoji podnikatelskou činnost v roce 1993 •Sídlí v Plané nad Lužnicí •Zabývá se výrobou konstrukčních dílu do automobilů: lisování, ohýbání, svařování •V současnosti produkuje téměř 400 hotových výrobků dodávaných do koncernů VW 4 C:\Users\Kateřina\Desktop\logo 2.png Aktuální trasy přeprav do kooperací •Po, St, Pá •Planá nad Lužnicí à Zlivice à Příbramà Planá nad Lužnicí 192 km •Planá nad Lužnicíà Dašiceà Planá nad Lužnicí 287 km •Planá nad Lužnicíà Humpolec à Planá nad Lužnicí 117 km •Út, Čt •Planá nad Lužnicí à Nymburk à Kolín à Planá nad Lužnicí 284 km •Planá nad Lužnicíà Kapliceà Planá nad Lužnicí 181 km •Planá nad Lužnicíà Chrastavaà Planá nad Lužnicí 412 km • •Celkové ujeté km týdně: 3 542 km •Týdenní náklady: 53 130 Kč • • 5 Aplikace metod na trase č. 1 •Navrhované pořadí zastávek na trase č. 1 •Délka navrhované trasy: 584 km • • C:\Users\Kateřina\Desktop\trasa č. 1.png 6 Vogelova aproximační metoda trasa č. 1 •Konečná trasa: Planá n. L à Chrastava à Nymburk à Kolín à Dašice àPlaná n. L •Délka trasy: 519, 3 km C:\Users\Kateřina\Desktop\VAM trasa č. 1.png 7 Metoda nejbližšího souseda trasa č. 1 •Konečná trasa: Planá nad Lužnicí-> Kolín-> Dašice-> Nymburk -> Chrastava-> Planá nad Lužnicí •Délka trasy: 529,8 km • C:\Users\Kateřina\Desktop\mns trasa č. 222.png 8 Vyhodnocení výpočtů trasy č. 1 •Přehled zjištěných výsledků v km • • • • • C:\Users\Kateřina\Desktop\trasa c. 1 km.png 9 Aplikace metod na trase č. 2 •Navrhované pořadí zastávek na trase č. 2 •Délka navrhované trasy: 425 km • C:\Users\Kateřina\Desktop\trasa č. 2.png 10 Vogelova aproximační metoda trasa č. 2 •Konečná trasa: Planá n. L à Příbram à Zlivice à Kaplice à Humpolec à Planá n. L •Délka trasy: 410,8 km C:\Users\Kateřina\Desktop\trasa č. 2 vam.png 11 Metoda nejbližšího souseda trasa č. 2 •Konečná trasa: : Planá nad Lužnicíà Humpolecà Příbramà Zliviceà Kapliceà Planá nad Lužnicí •Délka trasy: 404,3 km • C:\Users\Kateřina\Desktop\mns trasa č. 2.png 12 Vyhodnocení výpočtů trasa č. 2 •Přehled zjištěných výsledků v km • • • • • C:\Users\Kateřina\Desktop\trasa c. 2 km.png 13 Závěrečné vyhodnocení • •Porovnání tras v km • • • • • C:\Users\Kateřina\Desktop\km.png 14 •Ekonomické vyhodnocení C:\Users\Kateřina\Desktop\kč.png 15 Graf ekonomického vyhodnocení 16 DĚKUJI ZA POZORNOST Otázky vedoucího práce a oponenta •Vedoucí práce •Vysvětlete proč jste použila uvedené metody operačního výzkumu. Jaké jiné metody OV, které lze aplikovat ve vaši BP, znáte? •Bude vaše práce ve firmě PTM s.r.o. aplikována? •Oponent: •Bude některý z návrhů aplikován v praxi? •