Brickwork-HD-R1a.jpg Brickwork-HD-R1a.jpg ANALÝZA PRAŽSKÉ INTEGROVANÉ DOPRAVY Autor práce: Michal Studnička Vedoucí práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent práce: Ing. Martin Stach České Budějovice, únor 2018 Brickwork-HD-R1a.jpg DŮVODY A MOTIVACE PRO ZVOLENÉ TÉMA •Osobní zájem •Aktuální a zajímavé téma •Problematika v místě bydliště • • • Brickwork-HD-R1a.jpg CÍL PRÁCE •Cílem bakalářské práce je zaměření se na analýzu vybraných systému Pražské integrované dopravy včetně posouzení jejich efektivnosti. V rámci řešení dojde k posouzení standardů integrované dopravy. Brickwork-HD-R1a.jpg STANOVENÉ HYPOTÉZY 1.Více než polovina respondentů využívá a vlastní pro cestování v rámci PID předplacenou jízdenku, tzv. „Lítačku.“ 2.60 % respondentů vyhledává dopravní spojení pomocí internetu nebo mobilní aplikace. 3.20 % respondentů vůbec nevyužívají PID. • Brickwork-HD-R1a.jpg POUŽITÉ METODY •Teoreticko – metologická část oOdborná literatura oVnitropodnikové brožury oKonzultace •Aplikační část oPozorování, dedukce oDotazníkové šetření oWebové stránky ROPIDu Brickwork-HD-R1a.jpg DOPRAVNÍ PODNIK HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY •1897 •Elektrické podniky královského hlavního města Prahy •1946 •Dopravní podnik hlavního města Prahy •1991 – akciová společnost •10 936 zaměstnanců, Vysočany Brickwork-HD-R1a.jpg SBĚR DAT •Dotazníkové šetření •100 respondentů •16 otázek • Brickwork-HD-R1a.jpg HYPOTÉZA Č. 1 •Více než polovina respondentů využívá a vlastní pro cestování v rámci PID předplacenou jízdenku, tzv. „Lítačku.“ • Brickwork-HD-R1a.jpg HYPOTÉZA Č. 2 •60 % respondentů vyhledává dopravní spojení pomocí internetu nebo mobilní aplikace. • Brickwork-HD-R1a.jpg HYPOTÉZA Č. 3 •20 % respondentů vůbec nevyužívají PID. • Brickwork-HD-R1a.jpg NÁVRH OPATŘENÍ •Z dotazníkového šetření, vlastního pozorování a dedukce • Brickwork-HD-R1a.jpg Obsah obrázku směr Popis vygenerován s vysokou mírou spolehlivosti Brickwork-HD-R1a.jpg ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ •Nárůst zájmu MHD před IAD •Vysoké využití moderních technologií •Návrh řešení • • Brickwork-HD-R1a.jpg OTÁZKY VEDOUCÍHO A OPONENTA PRÁCE 1. Jakým způsobem byste zlepšil orientaci cestujících v tarifu PID? 2. Z jakých cen vychází pro tvorbu tarifu zřizovatel Dopravního podniku hlavního města Prahy? 3.Byl by v PID vhodný zónově-relační tarif? 4.Jaký názor máte na poslední etapu rozšiřování PID ve směru na Kladensko v průběhu září 2017, která byla i negativně medializovaná? • Brickwork-HD-R1a.jpg DĚKUJI ZA POZORNOST