Návrh a konstrukce automobilní kotoučové brzdy Autor práce: Miroslav Úlovec, DiS. Vedoucí práce: Ing. Martin Podařil, Ph.D. Oponent práce: Ing. Daniel Kučerka, PhD. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Logo_vste.jpg/235px-Logo_vste.jpg Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Motivace a důvody k řešení daného problému •Využití dovedností a jejich rozšíření v Inventoru •Rozšíření vědomostí v daném problému •Konstruování Cíl práce •Vytvořit 3D model kotoučové brzdy •Výpočet důležitých parametrů brzdy Výzkumný problém •Návrh jednoduché konstrukce •Zvolení materiálů běžně používaných •Výpočty použít na výpočtový model automobilu Metodika práce •Inventor 2017 •Příklady vzorců k výpočtu: • maximální brzdná dráha • • brzdný moment ₋ • maximální brzdná práce Diskuze výsledků Sestava kotoučové brzdy Diskuze výsledků •Výsledky výpočtů: • brzdná dráha 42,6 m • brzdná síla 2827,5 N • potřebný tlak 2,49 MPa • brzdový moment 301,75 Nm • minimální teplota 158, 46 °C • maximální teplota 187,86 °C Závěr •Jednoduchá konstrukce •Brzdový kotouč se nepřehřeje •Splnění EHK podmínek Odpovědi na otázky vedoucího práce pana doktora Podařila •Velmi podobná témata •U pana Kociána - čerpání z podobných zdrojů i autorů •U pana Chmelaře – není možné čerpat • Odpověď na otázku 2 oponenta práce pana doktora Kučerky •Návrh na opatření •Změna využitých materiálů •Změna tvaru držáku třmene •Změna konstrukce • •Využití v praxi •V automobilním průmyslu • Odpověď na otázku 3 oponenta práce pana doktora Kučerky •Vytvoření 3D modelu •Jednoduchý návrh •Zvolení materiálů •Vypočítání vzorců z metodiky práce Odpověď na otázku 4 oponenta práce pana doktora Kučerky •Kotouč brzdy - šedá litina s lupínkovým grafitem ČSN 42 2425 •Držák třmenu a třmen - slitina hořčíku a hliníku ČSN 42 4911 •Hydraulický kroužek, manžeta vodícího šroubu, manžeta pístku, těsnící čepička - pryž •Odvzdušňovací šroub- ocel •Vodící šrouby a pístek - z nerezové oceli •Brzdová destička- tarox a ocel • • • • Děkuji Vám za pozornost