Autor bakalářské práce: Ing. Lucie Koudelková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D Oponent bakalářské práce: Ing. Martina Novotná, Ph.D České Budějovice, leden 2018 Jakost v oblasti řízení pohledávek s cílem zlepšení dodavatelsko -odběratelských vztahů VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Motivace a důvody k řešení daného problému -Snaha o nalezení optimálního stavu pohledávek -Zlepšení dodavatelsko – odběratelských vztahů -Osobní zájem jakožto zaměstnance společnosti -Proniknout do problematiky pohledávek a naučit se je efektivně řídit - - — — Cíl práce — — —Cílem práce je analyzovat a následně zlepšit současný způsob řízení pohledávek a dodavatelsko-odběratelských vztahů ve stavební společnosti CALTA – K, s.r.o. Hypotézy —Nejvíce pohledávek vzniká vždy v prvním pololetí roku. —80 % pohledávek společnosti je ve splatnosti do 30 dnů od vzniku pohledávky. —Hodnota pohledávek po splatnosti v roce 2015 nepřesáhla 1 mil. Kč. —Při poskytnutí slevy 10 % jsou zákazníci ochotni zaplatit v hotovosti. Použité metody — —Rozhovor (osobní dotazování), —Pozorování, —Dotazníkové šetření, —Analýza dat. Vznik pohledávek dle kvartálů Analýza pohledávek Vymáhání pohledávek Dotazníkové šetření — — Dosažené výsledky — —Vyrovnaná základna odběratelů —Nejvyšší obrat dosahuje podnik prodejem zboží — — Návrhy a opatření — —Přepracování části vnitřního předpisu, týkajícího se pohledávek. —Využívání služeb společnosti Investiční aukce s.r.o. —Zavedení systému managementu kvality. — Závěrečné shrnutí —Hypotézy byly potvrzeny nebo vyvráceny —Návrhy a opatření na zlepšení stávající situace byly stanoveny. —Cíl bakalářské práce byl splněn. Otázky od vedoucího a oponenta bakalářské práce —Je dnes ze zákona vůbec určena splatnost dodavatelských faktur, nebo je vše jen ponecháno na dohodě dodavatele s odběratelem? —Jakým způsobem Vaše firma vymáhá pohledávky po splatnosti a nedobytné pohledávky ? Outsourcingem nebo z vlastních zdrojů ? —Jaké kroky respektive předpoklady by musela analyzovaná společnost splnit pro zavedení TQM? Děkuji za pozornost.