Aplikace koncepce TQM ve vybrané společnosti Autor práce: Samuel Malena Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D Oponent bakalářské práce: Ing. Jana Kovaříková •Vysoká škola technická a ekonomická •Ústav technicko-technologický Obsah •Motivace k řešení problému •Představení společnosti •Cíl práce •Výzkumné otázky •Dosažené výsledky a přínos práce •Závěrečné srhnutí •Odpovědi na otázky Motivace k řešení problému •Osobní zájem •Rodinný podnik •Investice do budoucna •Ověření vlastních schopností Představení společnosti •Fima: Lersen CZ s.r.o. •Obor: technické zařízení budov •Zaměření: vývoj, výroba, prodej a servis •Sídlo: Severní Čechy •Certifikát: ISO 9001 C:\Users\Sam\Desktop\Bakalářská práce\compact_silber_modreLOGO_web.jpg C:\Users\Sam\Desktop\Bakalářská práce\DELTA01_katalog.jpg Cíl práce •Navrh koncepčího řešení v oblasti TQM •Zvýšení konkurenceschopnosti •Návrhy změn a opatření •Trendy do budoucnosti Výzkumné otázky •„Je potřeba zlepšit komunikaci mezi zaměstnanci na vertikální a horizontální úrovni?“ •„Dochází k důsledné kontrole kvality, aby se předcházelo lidské chybovosti?“ •„Je společnost konkurenceschopná v oblasti servisu, poskytovaných služeb, vývoje a výzkumu a logistiky?“ •„Jsou zaměstnanci více motivování soft nebo hard managementem?“ • Dosažené výsledky a přínos práce •„Je potřeba zlepšit komunikaci mezi zaměstnanci na vertikální a horizontální úrovni?“ • •Pozorování a rozhovory • •Parťáci – vůdčí role skupiny •Mistr a vedoucí výroby – bez problému •Ředitel – řešit problémy mezi „čtyřma očima“ Dosažené výsledky a přínos práce •„Dochází k důsledné kontrole kvality, aby se předcházelo lidské chybovosti?“ • •Pozorování • •Pracovníci si krátí práci •Nedodržování metrologie •Kontrola parťáky •Tablety s výkresovou dokumentací Dosažené výsledky a přínos práce •„Je společnost konkurenceschopná v oblasti servisu, poskytovaných služeb, vývoje a výzkumu a logistiky?“ • •Matice IFE • • Dosažené výsledky a přínos práce •„Jsou zaměstnanci více motivování soft nebo hard managementem?“ • •Pozorování a rozhovor • •Výrobní sektor - hard managament •Ne vždy funkční •Manažerská část – soft management •Cyklicky se opakující krize Závěrečné shrnutí •Cíl práce splněn •Zlepšení vertikální komunikace •Kompetence parťáků •Průmysl 4.0 •Zvýšit zájem absolventů •Měsíční a roční bonusy • Odpovědi na otázky •Jakým způsobem by měla být zařazena kontrola kvality do kompetencí parťáka? •Proč navrhujete tuto činnost přiřadit právě této pozici? Děkuji za pozornost