Možnosti provozování bimodálních návěsů v Evropě Autor bakalářské práce: Vladimír Zíka Vedoucí bakalářské práce: Ing. Martina Hlatká Oponent bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška České Budějovice, červen 2017 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a důvody k řešení daného problému •Zajímavé téma •Zlepšování životního prostředí •Možnost aplikování výsledků v praxi • Cíl práce •Cílem práce je analyzovat možnosti znovu obnovení intermodálních přepravních systémů na bázi bimodálních návěsů v podmínkách EU. Výzkumné otázky •Č.1: Je kombinovaná doprava vůči silniční konkurence schopná? •Č. 2: Pro které oblasti trhu poskytuje technologie RailRunner vhodnou alternativu k silniční dopravě? Použité metody •Teoreticko-metodologická část: metoda sběru dat •Odborná literatura (česká a zahraniční) •Vnitropodnikové materiály, statistiky •Právní předpisy • •Aplikační část: •Komparační metoda •Analýza •Dedukce Dosažené výsledky a přínos práce Výzkumná otázka č. 1 Dosažené výsledky a přínos práce Výzkumná otázka č. 2 •Automobilový průmysl: •Volkswagen: Barcelona-Wolfsburg •BMW: Eisenach-VB, Steyr-Leipzig •PSA: Ottmarsheim-Trnava • • • Návrh úpravy překladiště Seat Martorell Návrh trasy železniční přepravy Martorell-Wolfsburg Obsah obrázku text, mapa Popis vygenerován s velmi vysokou mírou spolehlivosti •1850 km •26,93 h •780 €/návěs Návrh trasy silniční přepravy Barcelona-Braunschweig Obsah obrázku text, mapa Popis vygenerován s velmi vysokou mírou spolehlivosti •1678 km •40,5 h •2148 €/návěs Závěrečné shrnutí •Konkurenceschopnost vzhledem k silniční přepravě •Automobilový průmysl •Možnost převedení větší části silniční dopravy na železnici •Snížení externalit z dopravy na životní prostředí •Snížení nákladů na přepravu na zvolené trase Děkuji za pozornost Doplňující dotazy •Doplňující dotazy od vedoucího: •Je Vámi navržená trasa realizovatelná?