Racionalizace dopravně-logistických procesů v konkrétní firmě Autor bakalářské práce: David Kocar Vedoucí bakalářské práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Jindřich Ježek, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Struktura prezentace uMotivace k řešení daného problému uCíl bakalářské práce uVýzkumné otázky uMetodika práce uNICOTRANS a.s. uPoužité metody na dané trase uZávěrečné shrnutí uDoplňující dotazy Motivace k řešení daného problému uZájem o danou problematiku u uAplikace metod operačního výzkumu v praxi u uDoplnění znalostí a získání nových zkušeností Cíl bakalářské práce u„Cílem práce je analyzovat současný stav dopravně-logistických procesů v konkrétní firmě a navrhnout opatření k zefektivnění vybraných procesů.“ Výzkumné otázky uMohu s použitím metod operačního výzkumu naplánovat optimální trasu přepravy? Metodika práce uMetoda syntézy a analogie u uMetoda pozorování a modelování u uMetody operačního výzkumu uMetoda nejbližšího souseda uVogelova aproximační metoda Společnost NICOTRANS a.s. uZaložena roku 2001 se sídlem v Českých Budějovicích uPředmět podnikání: silniční nákladní doprava uMezinárodní kamionová doprava uRegionální rozvoz uSpolupráce s DAF uAplikace využívaná společností uPlantour Použité metody na dané trase uMetoda nejbližšího souseda u uVogelova aproximační metoda Optimalizace metodou nejbližšího souseda V1 V2 V3 V4 V5 V6 V7 V8 V9 V10 V1 x 13,5 14,6 11,8 28,1 23,8 18,2 21 7 48,7 V2 13,4 x 8,8 6,4 10,9 12,4 5 9,6 16,3 53,8 V3 14,6 8,8 x 7,1 13,7 9,4 9 6,6 17,4 51,3 V4 11,7 6,2 7,1 x 20,8 16,5 10,9 13,6 14,6 48,7 V5 27,9 16,5 13,5 20,6 x 5,2 9,2 7,7 30,4 60,7 V6 23,7 12,3 9,3 16,4 5,2 x 12,1 3,5 26,5 55,2 V7 18,2 5 9 11,1 7,3 10,1 x 9,4 21 63,2 V8 21 9,6 6,6 13,7 7,9 3,6 9,4 x 23,8 54,5 V9 6,9 16,3 17,4 14,6 29,9 26,6 21 23,8 x 45,6 V10 47,1 53,8 51 52,1 60,1 55,6 63,2 54,5 45,6 x V1 V2 V3 V4 V5 V6 V7 V8 V9 V10 V1 x 13,5 14,6 11,8 28,1 23,8 18,2 21 7 48,7 V2 13,4 x 8,8 6,4 10,9 12,4 5 9,6 16,3 53,8 V3 14,6 8,8 x 7,1 13,7 9,4 9 6,6 17,4 51,3 V4 11,7 6,2 7,1 x 20,8 16,5 10,9 13,6 14,6 48,7 V5 27,9 16,5 13,5 20,6 x 5,2 9,2 7,7 30,4 60,7 V6 23,7 12,3 9,3 16,4 5,2 x 12,1 3,5 26,5 55,2 V7 18,2 5 9 11,1 7,3 10,1 x 9,4 21 63,2 V8 21 9,6 6,6 13,7 7,9 3,6 9,4 x 23,8 54,5 V9 6,9 16,3 17,4 14,6 29,9 26,6 21 23,8 x 45,6 V10 47,1 53,8 51 52,1 60,1 55,6 63,2 54,5 45,6 x Optimalizace Vogelovou aproximační metodou V1 V2 V3 V4 V5 V6 V7 V8 V9 V10 V1 x 13,5 14,6 11,8 28,1 23,8 18,2 21 7 48,7 V2 13,4 x 8,8 6,4 10,9 12,4 5 9,6 16,3 53,8 V3 14,6 8,8 x 7,1 13,7 9,4 9 6,6 17,4 51,3 V4 11,7 6,2 7,1 x 20,8 16,5 10,9 13,6 14,6 48,7 V5 27,9 16,5 13,5 20,6 x 5,2 9,2 7,7 30,4 60,7 V6 23,7 12,3 9,3 16,4 5,2 x 12,1 3,5 26,5 55,2 V7 18,2 5 9 11,1 7,3 10,1 x 9,4 21 63,2 V8 21 9,6 6,6 13,7 7,9 3,6 9,4 x 23,8 54,5 V9 6,9 16,3 17,4 14,6 29,9 26,6 21 23,8 x 45,6 V10 47,1 53,8 51 52,1 60,1 55,6 63,2 54,5 45,6 x V1 V2 V3 V4 V5 V6 V7 V8 V9 V10 V1 x 13,5 14,6 11,8 28,1 23,8 18,2 21 7 48,7 V2 13,4 x 8,8 6,4 10,9 12,4 5 9,6 16,3 53,8 V3 14,6 8,8 x 7,1 13,7 9,4 9 6,6 17,4 51,3 V4 11,7 6,2 7,1 x 20,8 16,5 10,9 13,6 14,6 48,7 V5 27,9 16,5 13,5 20,6 x 5,2 9,2 7,7 30,4 60,7 V6 23,7 12,3 9,3 16,4 5,2 x 12,1 3,5 26,5 55,2 V7 18,2 5 9 11,1 7,3 10,1 x 9,4 21 63,2 V8 21 9,6 6,6 13,7 7,9 3,6 9,4 x 23,8 54,5 V9 6,9 16,3 17,4 14,6 29,9 26,6 21 23,8 x 45,6 V10 47,1 53,8 51 52,1 60,1 55,6 63,2 54,5 45,6 x Porovnání tras v počtu najetých km Porovnání tras s ohledem na potřebný čas Závěrečné shrnutí uCíl práce naplněn u uMožnost optimalizace veškerých rozvozových tras u uZískání časových a finančních úspor na dané trase u uZískání časových a finančních úspor z ostatních tras Doplňující dotazy uDotaz vedoucího bakalářské práce: uJe možné uvedený způsob využit i v jiných provozech ? u uDotaz oponenta bakalářské práce: uJaké stanovisko zaujala k výsledkům práce analyzovaná společnost? Budou výsledky realizovány? Děkuji za pozornost