ANALÝZA BEZPEČNOSTI A PLYNULOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU VE VYBRANÉ LOKALITĚ Autor bakalářské práce: Miroslav Šťastný Vedoucí bakalářské práce: Doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Martina Hlatká České Budějovice, červen 2017 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích MOTIVACE A DŮVODY K ŘEŠENÍ DANÉHO PROBLÉMU oZajímavé téma oVlastní zkušenost oKřižovatky s negativními prvky ¢ ¢ ¢ ¢ CÍL PRÁCE oCílem práce je na základě analýzy silničního provozu v dané lokalitě (v konkrétním městě, částí města), navrhnout odpovídající opatření (technické, technologické, legislativní apod.), vedoucí ke snížení negativních vlivů silniční dopravy na bezpečnost a plynulost silničního provozu v dané lokalitě. Návrhová opatření budou následně vyhodnocena. ¢ VÝZKUMNÝ PROBLÉM oVýzkumný problém se zabývá návrhem odpovídajících technických opatření na zvolených křižovatkách. Odpovídající technická opatření mají mít vliv k eliminaci nehodovosti a zlepšení plynulosti dopravy na zvolených křižovatkách. POUŽITÉ METODY •Teoreticko-metodologická část: oOdborná literatura oMetoda sběru dat, informací a statistik •Aplikační část: oMetoda sběru dat oMetoda pozorování • • PŘÍČINY DOPRAVNÍCH NEHOD VE MĚSTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE TŘI NEJKRITIČTĚJŠÍ KŘIŽOVATKY PODLE OBYVATEL V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH NEHODOVOST KŘIŽOVATKY HUSOVA – NA DLOUHÉ LOUCE NEHODOVOST KŘIŽOVATKY BORECKÉHO/ROŠICKÉHO - HUSOVA NEHODOVOST KŘIŽOVATKY JÍROVCOVA – PEKÁRENSKÁ NÁVRHY OPATŘENÍ KŘIŽOVATKY JÍROVCOVA - PEKÁRENSKÁ oSvětelné signalizační zařízení oZpomalovací prahy oOkružní křižovatka ¢ ¢ ¢ ¢ NÁVRHY OPATŘENÍ KŘIŽOVATKY JÍROVCOVA - PEKÁRENSKÁ ¢ První návrh Druhý návrh Třetí návrh DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY ¢Doplňující dotazy od vedoucího: oBudou Vaše opatření realizované? oJaké další opatření (která povedou ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy) lze na danou oblast aplikovat? Prosím o stručnou charakteristiku. ¢Doplňující dotazy od oponenta: oMyslíte si, že Vámi navržené řešení křižovatky pomocí SSZ nepřispěje ve městě k četnějším kongescím? DĚKUJI ZA POZORNOST