ZÁDRŽNÉ SYSTÉMY A OCHRANNÉ PROSTŘEDKY V RÁMCI BEZPEČNOSTI A PLYNULOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU Autor bakalářské práce: Karel Bartoň Vedoucí bakalářské práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Martina Hlatká Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích MOTIVACE A DŮVODY K VÝBĚRU DANÉHO TÉMATU ¢ ¢ ¢Zajímavé téma v rámci studovaného oboru ¢ ¢ ¢Vlastní zkušenost v provozu ¢ ¢ ¢ CÍL PRÁCE ¢ ¢Cílem práce je zhodnotit bezpečnost v silniční dopravě v oblasti používání jednotlivých druhů zádržných systémů. Dále budou navrženy možnosti řešení. Práce bude zpracována na modelu Jihočeského kraje. ¢ VÝZKUMNÝ PROBLÉM ¢ ¢Bezpečnost řidičů na pozemních komunikacích ¢ ¢Zaměření na jednotlivé druhy svodidel ¢ ¢Aplikace svodidel v projektu Dynín POUŽITÉ METODY ¢Teoreticko–metodologická část: —Nastudování odborných zdrojů —Sumarizace informací o zádržných systémech ¢ ¢ ¢Aplikační část: —Detailní specifikace vybraných zádržných systémů —Konzultace s odborníky —Aplikace v konkrétním projektu TEORETICKO-METODOLOGICKÁ ČÁST ¢Zádržné systémy: —Krajnice —Připojovací pruh —Zpomalovací práh —Zúžení vozovky —Svodidla —Směrové sloupky —Dopravní knoflíky —Svislé dopravní značky —Vodorovné dopravní značky —Světelná signalizační zařízení —SOS hláska APLIKAČNÍ ČÁST ¢ ¢Detailní popis svodidel ¢ ¢Projekt http://www.renanova.cz/uploads/images/12/h2-167-WwoiC.jpg Bez názvu.jpg Bez názvu.jpg ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ ¢ ¢ ¢Zádržné systémy a důsledky dopravních nehod ¢ C:\Users\Carlos\Desktop\Bez názvu.jpg DĚKUJI ZA POZORNOST DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY ¢Oponent: —Na základě čeho byla vybrána zádržná zařízení pro projekt Dynín? ¢ ¢ ¢Vedoucí: —Jak se díváte na způsob realizace bezpečnostních opatření na nově zprovozněné za nádražní komunikaci?