Analýza dopravní obslužnosti okresu Příbram Autor bakalářské práce: Marek Hrstka Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška Oponent bakalářské práce: Ing. Jindřich Šedivý Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Obsah ´Důvody a motivace k výběru tématu ´Cíl práce ´Charakteristika okresu Příbram ´Výzkumné otázky ´Použité metody ´Kvocient úrovně dopravní obslužnosti ´Dosažené výsledky ´Závěrečné shrnutí ´Doplňující otázky vedoucího a oponenta práce Důvody a motivace k výběru tématu ´ ´Zájem o prohloubení znalostí v této oblasti ´ ´Osobní zkušenost s dopravou ve zvoleném regionu ´ Cíl práce ´Analýza vybraného regionu z hlediska dopravní obslužnosti ´ ´Definování zdrojů a cílů cest a rozbor jednotlivých zúčastněných dopravních systémů ´ ´Stanovení kvocientu dopravní obslužnosti obcí v daném regionu a navržení případných řešení ke zlepšení ´ Obrázek1.png Charakteristika okresu Příbram ´ ´Středočeský kraj ´115 000 obyvatel, 1 692 km2 ´Rozdělení na tři spádové oblasti: ´Dobříš ´Příbram ´Sedlčany ´ ´ Výzkumné otázky ´ ´Jaká je dopravní obslužnost jednotlivých obcí v okrese Příbram, je dostatečná? ´ ´Jaká řešení by vylepšila stávající situaci? ´ Použité metody ´Teoreticko–metodologická část: ´Nastudování a analýza odborných zdrojů ´Vymezení důležitých pojmů ´ ´Aplikační část: ´Sběr, shromažďování a následné zpracování statistických dat o dopravní obslužnosti v okrese Příbram ´Analýza dopravní obslužnosti dle metody kvocientu úrovně dopravní obslužnosti Kvocient úrovně dopravní obslužnosti Dosažené výsledky Závěrečné shrnutí ´Celkové zhodnocení dopravní obslužnosti jednotlivých spádových oblastí ´ ´Stanovení silných a slabých stránek dopravní obslužnosti v tomto regionu ´ ´Návrh řešení pro zlepšení zjištěných dopravních problémů ´ Děkuji za pozornost Doplňující otázky ´Vedoucí: ´Napadá Vás, jak zpřesnit výpočet kvocientu dopravní obslužnosti? Co by bylo možné ještě ve výpočtu zohlednit? ´Oponent: ´V práci užíváte pojmy ”doprava” a ”přeprava”. Vysvětlete význam těchto pojmů a rozdíl mezi nimi. ´V části 3.1.2.1 je pojem ”odvětví dopravy” uveden tak, že z kontextu plyne, že existuje počet těchto odvětví vyšší než jedno. Tato odvětví vyjmenujte. ´ Doplňující otázky ´ Jaký je rozdíl mezi druhem, způsobem a odvětvím dopravy? ´ V práci je zmíněno provozování neveřejné dopravy na vlastní účet. Může být neveřejná doprava provozována také na cizí účet? ´ Dokázal byste zdůvodnit, z jakého důvodu mají obce Dubenec, Dubno a Drásov vysoký kvocient dopravní obslužnosti? ´ V práci je užito pojmu ”rychlostní silnice” - proč je tento pojem zavádějící? Zařaďte, prosím, do prezentace k obhajobě obrázek č. 3 a vysvětlete, proč se právě v tomto případě jedná o místní komunikaci. ´ ´ Doplňující otázky ´ V práci uvádíte, že užití průměru není vždy zcela vhodné. Proč jste nepoužil ještě další metody pro porovnání? ´ Jaký je rozdíl v postavení obce a OÚ, města a MěÚ/magistrátu, kraje a KÚ a státu a MD ČR ve smyslu úřadu a objednatele dopravní obslužnosti území? Kdo je objednatelem? ´ Proč jste upravil časový rozsah zdrojového vzorce právě na rozsah celého dne (24 h) a nikoli na rozsah tzv. občanského dne (od ranní špičky, kdy do spádové obce spoje dojíždějí obvykle po 5. hodině ranní, do doby, která ještě zahrne spoje odjíždějící ze spádové obce po 22. hodině do cca 23. hodiny)? ´ Obrázek č.3