}Provoz nákladních vlaků o délce 740 m po síti SŽDC 1 Autor bakalářské práce: Pavel Fučík Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Ján Ližbětin, PhD. České Budějovice, červen 2017 § § §cíl práce §motiv k výběru tématu §předmět analýzy §v čem je jízda dlouhých vlaků jiná §možnosti řešení za současného stavu §závěr } 2 } §za jakých podmínek je možný provoz nákladních vlaků o délce 740 m § §současný stav infrastruktury 3 } §práce na železnici § §dlouhodobé zkušenosti s řízením provozu § §první otázka na novém pracovišti 4 } § §připravenost legislativy § §připravenost infrastruktury § §význam pro dopravce 5 } §v době odbrzdění a rozjezdu § §v dynamice jízdy vlaku § §vhodné umístění časové polohy jízdy vzhledem k předjíždění 6 } §zapracování poloh dlouhých tras do GVD § §jízda problémovým úsekem v noční době § §připravit infrastrukturu 7 } §jízda je možná (omezující úsek) } §jízda v noci § §legislativa připravena § 8 }Děkuji za pozornost 9 } } }uveďte nejzásadnější důvod současného omezování normativu délky vlaku na síti SŽDC } 10 }provozní efektivita nákladních vlaků při případné potřebě další lokomotivy, zejména při zohlednění investičních nákladů do výkonné 6 mW interoperabilní lokomotivy (Siemens Vectron, Bombardier TRAXX) }únosnost spřáhla }traťový sklon, je výhodné provozovat 740 m dlouhé nákladní vlaky i v horských oblastech (např. alpské tratě vedoucí přes Brennerský průsmyk, Semmering...)? 11 }budou vynaložené prostředky na případnou modernizaci stanic mít smysl ? }dá se očekávat zájem ze strany dopravců provozovat nákladní vlaky o zmíněných délkách? }postoj ŽESNAD }navrhování délky staničních kolejí 740 m v aktuálně zpracovávaných TES/SP } 12