Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko – technologický u uNávrh řešení manipulace s materiálem v terminále kombinované dopravy u u Autor bakalářské práce : Petr Musil u Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ondrej Stopka, PhD. u Oponent bakalářské práce: Ing. Mária Chovancová u u České Budějovice, červen 2017 Motivace pro výběr zvoleného tématu u u udlouholetá zkušenost s prací na železnici uatraktivita tématu uprohloubení znalostí u Cíl bakalářské práce uCílem práce je na základě analýzy vybavenosti terminálů kombinované dopravy manipulačními zařízeními navrhnout ideální řešení manipulace s materiálem pro konkrétní terminál, s technickým zdůvodněním opodstatněnosti navrhovaných řešení. u Výzkumný problém uanalýza současného stavu v terminále kombinované dopravy ČD DUSS Terminál Lovosice udefinování slabých míst v následujících oblastech: ustavební uspořádání terminálu a kapacita úložné plochy utechnologie silniční dopravy utechnologie odbavení vlaků a ložných manipulací umanipulační technika kontejnerového terminálu unávrh na zlepšení současné situace v terminálu kombinované dopravy ČD DUSS Terminál Lovosice • u Metody výzkumu usběr a analýza dat pro zhodnocení současného stavu uvýběr relevantních dat pro úpravu a zefektivnění současného stavu manipulace s materiálem v terminálu ukomparace výchozího a cílového stavu, která akcentuje doby zkrácení odbavení vlaků una základě měření byla získána časová data jednotlivých kroků při odbavení vlaku a manipulace s přepravní jednotkou umetoda benchmarkingu, kdy byl současný a potenciální stav porovnáván s již existujícími a dobře fungujícími terminály kombinované dopravy ČD DUSS Terminál Lovosice u u u Současný stav terminálu Dosažené výsledky a přínos práce ukapacity překládek v kombinované dopravě mohou být navýšeny již v současnosti úpravou provozní doby kontejnerového terminálu na 24/7 upotenciál skladovacích kapacit může být rozšířen konstruktivní dostavbou kontejnerového terminálu Lovosice jih Navrhovaný stav terminálu Dosažené výsledky a přínos práce uzásadním přínosem výstavby kontejnerového terminálu Lovosice jih jsou: u uzvýšení kapacity terminálu upočet odbavených vlaků – o 1 více/den uzkrácení manipulační doby překladačů o 20 min uzkrácení doby odbavování ucelených vlaků: uimportní vlak – 15 min, exportní vlak – 15 min u Dosažené výsledky a přínos práce uzásadním přínosem výstavby kontejnerového terminálu Lovosice jih jsou: u uvyužitelná délka kolejí k manipulaci 600 m unové manipulační prostředky uodjezdy ucelených vlaků přímo z vykládkových kolejí uodbavení tranzitních vlaků bez výměny lokomotivy uekologický dopad – snížení počtu jízd těžkých nákladních vozidel u Závěrečné shrnutí uvýzkumný problém byl pojmenován a zodpovězen unávrh opatření na zlepšení stávající situace byl představen a je realizovatelný ucíl bakalářské práce byl splněn Děkuji za pozornost Doplňující otázky uVedoucí práce: uJaké technologie obsluhy TKD železniční a silniční dopravou znáte? uOponent bakalářské práce: u1.V čem spočívají výhody stacionární (obslužné) metody ve srovnání s proudovou (výměnnou) metodou obsluhy terminálu kombinované dopravy? Jaká je podmínka realizace stacionární metody? u2. Jaká je cílová hodnota minimální užitečné délky staničních kolejí v terminály kombinované dopravy podle dohody AGTC? Specifikujte daný parametr zvlášť pro stávající tratě a nově vybudované tratě. u