Měření intenzit dopravy na vybrané síti silničních komunikací Autor bakalářské práce: Marina Macnerová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška Oponent bakalářské práce: Ing. Jiří Čejka, Ph.D. České Budějovice, červen 2017 Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Obrázek1.png 1 Motivace a důvody k řešení daného problému: —Aktuální problematika stále rostoucí silniční dopravy — —Bezpečnost a rozvoj — —Osobní zainteresovanost a poznatky 2 Obrázek1.png Cíl práce —Zvolit v silniční síti oblast pozemních komunikací, na kterých je žádoucí provést měření intenzit dopravy. — —Na základě měření provést analýzu organizace dopravy v dané oblasti a navrhnout případná řešení dopravních nedostatků. — 3 Obrázek1.png Použité metody —Měření intenzity vozidel (SR4) —Zpracování naměřených dat — —Postup výpočtu intenzity dopravy dle TP 189 —Propočet prognózy vývoje intenzit dopravy dle TP 225 4 Obrázek1.png Mapa stanovišť 5 mapa_stanoviste.jpg Obrázek1.png Dosažené výsledky —Měření intenzity vozidel a zpracování naměřených dat —Aktuální stav intenzit silniční dopravy —Predikce budoucího využití —Upozornění na nutnost výstavby dálnice D3 6 Obrázek1.png Skladba dopravního proudu —kategorie vozidel 7 Obrázek1.png stručné shrnutí a závěr —Zvolena oblast pozemních komunikací Krasejovka – Velešín – Kaplice – Dolní Dvořiště – státní hranice byla podrobená aktuálnímu měření intenzit dopravy —Přepočet naměřených dat dle TP189 a prognózy dopravy dle TP 225 —Upozornění na nehodovost a nutnost výstavby dálnice D3 — — 8 Obrázek1.png Děkuji za pozornost 9 Obrázek1.png Doplňující dotazy —Vedoucí práce: —Jaké formy dopravních průzkumů dále existují kromě Vámi použitého profilového sčítání dopravy? —Oponent práce: —V rámci měření intenzity silničního provozu charakterizujte poměry mezi typy sledovaných vozidel (osobní automobil, nákladní automobil do 3,5 t, nákladní automobil nad 3,5 t, autobus). —Je tato komunikace dostatečně vybavena bezpečnostními prvky s ohledem na intenzity provozu? — — — 10 Obrázek1.png