Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Optimalizace dopravních tras ve společnosti LODREKO s.r.o. Autor bakalářské práce: Miroslava Zavřelová Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. České Budějovice, duben 2017 Motiv k výběru tématu š šPřístup k informacím z prostředí firmy šMožnost využití získaných znalostí v praxi šAtraktivita tématu Cíl práce šCílem bakalářské práce je za pomocí metod operačního výzkumu optimalizovat dopravní trasy ve společnosti LODREKO s.r.o. Představení společnosti C:\Users\zavrelovam\Desktop\obrázky\logo.PNG Rozvozové trasy šTrasa č. 1 šHradec Králové – Česká Třebová – Litomyšl – Svitavy – Polička – Nové Město na Moravě – Chrudim – Hradec Králové šCelkem: 232 km š šTrasa č. 2 šHradec Králové – Pardubice – Kutná Hora – Chlumec nad Cidlinou – Poděbrady – Mladá Boleslav – Jičín – Trutnov – Hradec Králové šCelkem: 302 km š Použité metody operačního výzkumu šA) Metoda nejbližšího souseda šzvolíme místo, z něj se vydáme do místa, do něhož je nejvýhodnější spojení z výchozího místa, odtud pak do dalšího z těchto míst, kde jsme ještě nebyli, které má nejvýhodnější spojení z místa, kde se právě nacházíme, atd. Po projetí všech míst se vracíme zpět do výchozího. š šB) Littlova metoda šuplatnění metody větvení a mezí, při níž se množina přípustných řešení systematicky zmenšuje až do okamžiku nalezení optimálního řešení. š šzápis do symetrické matice, prvky matice = vzdálenost mezi odběrateli (km) Optimalizované trasy šA) Metoda nejbližšího souseda šTrasa č. 1 šnavýšení o 10 km šCelkem: 232 km š š šTrasa č. 2 šnavýšení o 40 km šCelkem: 342 km š šB) Littlova metoda šTrasa č. 1 šúspora o 10 km šCelkem: 222 km š šTrasa č. 2 šúspora o 14 km šCelkem: 288 km š Trasa č. 1 C:\Users\zavrelovam\Desktop\obrázky\1.LM.PNG šHradec Králové šChrudim šNové Město na Moravě šPolička šSvitavy šČeská Třebová šLitomyšl šHradec Králové š Trasa č. 2 C:\Users\zavrelovam\Desktop\obrázky\2.LM.PNG šHradec Králové šPardubice šChlumec nad Cidlinou šKutná Hora šPoděbrady šMladá Boleslav šJičín šTrutnov šHradec Králové š Hodnocení z hlediska spotřeby PHM šA) Měsíční hodnocení: šdélka trasy * (spotřeba / 100) * průměrná cena PHM šspotřeba: 9,8 l na 100 km šcena PHM: 30,83 Kč za 1 l š Trasy Náklady na pohonné hmoty v Kč Úspora v Kč Původní Optimalizované č. 1 700,95 670,74 30,21 č. 2 912,45 870,15 42,30 Celkem 1613,40 1540,89 72,51 Hodnocení z hlediska spotřeby PHM šB) Roční hodnocení: šA * 52 týdnů š š Trasy Náklady na pohonné hmoty v Kč Úspora v Kč Původní Optimalizované Celkem 83896,80 80126,28 3770,52 Děkuji za pozornost š Doplňující dotazy šBudou výsledky práce využití v praxi? šJaké další metody operačního výzkumu znáte (aplikovatelné na Vaši BP)? š šVysvětlete problém obchodního cestujícího?