Prezentace bakalářské práce •Autor bakalářské práce: Marek Hučík • •Optimalizace přepravy nosného materiálu pro stavby VTL plynovodů • Cíl práce •Cílem práce je vypracovat variantní řešení přepravy nosného materiálu pro výstavbu vysokotlakých plynovodů. Navržená řešení přepravy budou vyhodnocená a následně bude vybrána optimální varianta přepravy. Identifikace problému •Přeprava potrubí je velmi specifická a na přepravce jsou kladeny vysoké nároky a požadavky zejména ohledně zajištění materiálu proti poškození. •Při optimalizaci přepravy nosného materiálu pro VTL plynovody se má bakalářská práce zaměřuje na silniční a železniční dopravu. Pouze tyto dva druhy dopravy splňují základní předpoklady pro přepravu tohoto specifického materiálu od konkrétního výrobce na místo stavby. Použitá metoda výběru •Saatyho metoda: Metoda párového porovnávání, vhodná pro kvantitativní i kvalitativní kritéria, na rozdíl od podobné metody „Fullerův trojúhelník“ určuje také velikost preference vyjádřené bodovým ohodnocením. •Bodovací metoda je jednoduchá a funkční, byla vybrána zejména proto, že pro hodnocení byly použity jen dvě varianty. Další možné metody výběru • •Pro hodnocení kritérií: • „Fullerův trojúhelník“ = Fullerova metoda párového porovnávání. • •Pro výběr variant: • Metoda pořadí - jednotlivé varianty jsou ohodnoceny čísly mezi 1 a m tak, aby nejlepší ohodnocení bylo např. m (m je počet variant). • Lexikografická - vychází z předpokladu, že největší vliv na výběr kompromisní varianty má nejdůležitější kritérium. • Metoda váženého součtu - každé hodnotě kritéria přiřadíme její užitek. • • Dotazy oponenta • •Hodnotící kritéria: byla vybrána a z hlediska důležitosti posouzena managementem společnosti PVK s.r.o. , kdy management vycházel především ze znalostí a zkušeností s konkrétním druhem dopravy a z požadavků objednatele a zhotovitelů staveb. •Spolehlivost přepravy: během 25-ti leté praxe společnost PVK nemusela řešit komplikace dopravy vzniklé nehodou. Při vzniku takovéto eventuality spoléhá na náhradní vozidla spedičních firem a urychlené zajištění překládky z důvodu obnovení silničního provozu. •Ucelené vlaky: bohužel potřebné množství na prováděné rekonstrukce VTL plynovodů není v dostatečném množství, aby bylo možno využít ucelených vlaků. Potrubí se dováží v řádek desítek kilometrů, ale jedná se o různé dimenze, různá místa výroby (popř. dodatečné úpravy) a staveb. • Výběr silniční dopravy • •Vzhledem k množství staveb, které musí společnost PVK s.r.o. obsáhnout a i vzhledem k velkému požadavku na dopravu, která se ve většině případů opakuje (využívání auditovaných výrobců), je velmi výhodné využívat osvědčeného dopravce, který má v místech výroby k dispozici větší počet vozidel, tím že má v daných lokalitách další zákazníky. Důvodem je, že firma PVK s.r.o. pak platí pouze jednu cestu do ČR, protože na cestu zpět je dopravce schopen zajistit si vytížení svých vozidel. Přínosy Bakalářské práce • •Společnost PVK s.r.o. uvítala iniciativu, protože nemá dostatečné kapacity které by se mohly věnovat těmto hodnocením. Jak společnost předpokládala, využívání silniční dopravy je zatím výhodnou volbou pro přepravu tohoto materiálu, nicméně na základě cenových nabídek vstoupí v jednání se spedičními společnosti s důraznějším tlakem na snížení cen a dále pak budou jednat před výběrovými řízeními některých konkrétních staveb s potenciálními zhotoviteli a zjišťovat jejich možnost manipulace s 18-ti metrovým potrubím s možností případné kompenzace snížené dodavatelské ceny. Konec prezentace • •Děkuji za pozornost