\\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png RACIONALIZACE PROCESŮ NASAZOVÁNÍ VOZIDEL VE VYBRANÉ SPOLEČNOSTI AUTOR BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: TOMÁŠ MUCHNA VEDOUCÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: ING. ONDREJ STOPKA, PHD. OPONENT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE: ING. LADISLAV BARTUŠKA ČESKÉ BUDĚJOVICE, ÚNOR 2017 Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png MOTIVACE A DŮVODY ZVOLENÍ TÉMATU PRÁCE •Vlastní zájem a zkušenosti z praxe •Snaha prohloubit si znalosti dané problematiky •Vidina možnosti využití návrhu v praxi \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png CÍL PRÁCE •Cílem bakalářské práce je analyzovat logistické aktivity ve vybrané společnosti a následně navrhnout možnosti pro racionalizaci nasazování vozidel v této společnosti v kontextu zásobování vybraného výrobního podniku \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png VÝZKUMNÉ OTÁZKY •Lze změnou v nasazování vozidel ušetřit celkové náklady na provoz dané linky? \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png METODIKA PRÁCE •Sběr informací ve společnosti GW LOGISTICS a.s. •Analýza aktuálního stavu •Provedení racionalizace nasazování vozidel •Analýza navrhovaného stavu •Kooperace výsledků a zhodnocení \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png GW LOGISTICS •Tradice od roku 1949 – ČSAD Jihotrans •Restrukturalizace v roce 2015 •Přes 350 nákladních vozidel, 190 autobusů a 15 vlaků •V roce 2014 vyhrála tendr logistické skupiny GEFCO Česká republika pro zásobování TMNF Onnaing C:\Users\sNicky\Desktop\obrázky do BP\logo_gw.jpg \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png GEFCO •Logistická skupina v ČR založena 26. února 2003 •Hlavním cílem bylo řízení logistických toků pro TPCA v Kolíně •Více kanceláří, GW LOGISTICS a.s. v tomto případě spolupracuje s divizí v Kolíně • C:\Users\sNicky\Desktop\obrázky do BP\logo_gefco.jpg \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png VÝROBNÍ PODNIKY •Futaba Czech s.r.o. •Havlíčkův Brod •Automobilové díly pro vozidla značky Toyota • •JTEKT Automotive Czech Plzeň s.r.o. •Plzeň •Výroba systémů řízení pro vozidla značky Toyota, Peugeot, Citroën, ... • C:\Users\sNicky\Desktop\obrázky do BP\logo_futaba.png C:\Users\sNicky\Desktop\obrázky do BP\logo_jtekt.jpg \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png AKTUÁLNÍ STAV •Vozidla na vnitrostátní trasy a mezistátní linku •16 přeprav týdně •4 řidiči na vnitrostátní trase •16 řidičů ve dvoučlenných posádkách na mezistátní lince •Celkem 12 vozidel a 20 řidičů • • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png KALKULACE AKTUÁLNÍHO STAVU •Pronájem návěsových souprav: 1 001 035,2 Kč •Pronájem parkoviště: 9 000 Kč •Náklady na motorovou naftu a AdBlue: 965 440 Kč •Náklady na mýto: 617 546,88 Kč •Mzdové náklady: 934 896,64 Kč •Celkové měsíční náklady: 3 527 918,72 Kč \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png NAVRHOVANÝ STAV •Díky dostatečnému jízdnímu výkonu dvoučlenných posádek lze úplně zrušit vnitrostátní vozidla •Snížení nákladů za pronájem souprav a parkoviště •16 přeprav týdně •Celkem 10 vozidel a 20 řidičů \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png KALKULACE NAVRHOVANÉHO STAVU •Pronájem návěsových souprav: 834 196 Kč •Náklady na motorovou naftu a AdBlue: 929 809,8 Kč •Náklady na mýto: 578 950,2 Kč •Mzdové náklady: 1 113 232 Kč •Celkové měsíční náklady: 3 456 188 Kč • • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png POROVNÁNÍ NÁKLADŮ Náklady Aktuální stav Navrhovaný stav Pronájem tahačů 750 388,32 Kč 625 323,6 Kč Pronájem návěsů 250 646,88 Kč 208 872,4 Kč Pronájem parkoviště 9 000 Kč 0 Kč Náklady na motorovou naftu 941 699,84 Kč 907 196,4 Kč Náklady na AdBlue 23 740,16 Kč 22 613,4 Kč Mýtné náklady 617 546,88 Kč 578 950,2 Kč Mzdové náklady 934 896,64 Kč 1 113 232 Kč Celkové měsíční náklady 3 527 918,72 Kč 3 456 188 Kč \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ •Snížení celkových nákladů o 71 730,72 Kč •Dosaženo především díky ušetření za pronájem dvou návěsových souprav – tím pádem se ušetří i za mýtné a náklady na motorovou naftu a AdBlue \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png DOPLŇUJÍCÍ OTÁZKY •Vedoucí práce Ing. Ondrej Stopka, PhD.: •Budou autorovy návrhy v dané vybrané společnosti realizovatelné? • •Oponent práce Ing. Ladislav Bartuška: •Pokud se zaměříme pouze na část variabilních nákladů vztahujících se k mýtnému - v práci tyto náklady kalkulujete pomocí SW (plánovače). Kolik se však pohybují ceny za ujetý kilometr na zpoplatněných PK v ČR a kde tyto informace nalezneme? \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png SAZBY TUZEMSKÉHO MÝTNÉHO Emisní třída EURO 0 – II EURO III – IV EURO V tarif Euro6 EURO VI, EEV Počet náprav 2 3 4+ 2 3 4+ 2 3 4+ 2 3 4+ Dálnice a rychlostní silnice 3,34 5,70 8,24 2,82 4,81 6,97 1,83 3,13 4,52 1,67 2,85 4,12 (pátek 15-20 h) 4,24 8,10 11,76 3,58 6,87 9,94 2,33 4,46 6,46 2,12 4,05 5,88 Silnice I. třídy 1,58 2,74 3,92 1,33 2,31 3,31 0,87 1,50 2,15 0,79 1,37 1,96 (pátek 15-20 h) 2,00 3,92 5,60 1,69 3,31 4,74 1,10 2,15 3,07 1,00 1,96 2,80 Autobusy 1,38 1,15 1,04 0,80 \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •DĚKUJI VÁM •ZA POZORNOST