Optimalizace zimní údržby komunikací Autor bakalářské práce: Milan Jánský, DiS. Vedoucí bakalářské práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. 2017 Motivace a důvody k řešení daného problému •zájem o danou problematiku • •zkušenosti z praxe • •zastaralé itineráře tras posypových vozů Cíl práce •Cílem řešení bakalářské práce je na základě analýzy současného stavu ve vybrané lokalitě vypracovat návrhy opatření a změn na zlepšení organizace zimní údržby komunikací. Výzkumný problém •Lze stanovit jako aplikaci metod operačního výzkumu k nalezení optimální trasy posypových vozidel. Použité metody • • •Edmondsův algoritmus • •Fleuryho algoritmus • • • Dosažené výsledky a přínos práce •navržení nové optimalizované trasy posypového vozu • •zkrácení původní trasy o 0,4 km • Původní trasa Graf před aplikaci.jpg Trasa Z 3 V PT původní: V0; V1; V2; V4; V1; V2; V7; V2; V3; V2; V4; V5; V6; V8 Délka trasy dle původního itineráře Dtp = 70,3 km Optimalizovaná trasa Graf po aplikaci.jpg Trasa Z 3 V PT optimalizovaná: V0; V1; V4; V1; V2; V7; V2; V3; V2; V4; V5; V6; V8 Délka trasy dle nového itineráře Dt = 69,9 km Stručné závěrečné shrnutí •Aplikací metod operačního výzkumu bylo dosaženo optimalizace vybrané trasy. • •Pro výraznější úsporu bude nezbytné optimalizovat všechny posypové trasy. • •Kratší trasy s sebou přinášejí finanční úsporu (PHM, výkony). • Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta •Jaké další metody operačního výzkumu je možné použít? • • •Budou výsledky práce aplikované? Děkuji za pozornost •