Racionalizace přepravního systému ve vybraném podniku *Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích *Ústav technicko - technologický Autor práce: Martin Komorný, UČO 13325 Vedoucí práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent práce: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D. České Budějovice, červen 2016 *Cílem práce je na základě analýzy současného přepravního systému ve vybraném podniku racionalizovat přepravní systém se zaměřením na technologii přepravy a ložních operací. Cíl práce ØVýznamným dodavatel dílů největších automobilek, které oceňují její výrobní efektivitu a technické znalosti, Ø ØVýroba sedadel, interiérů, částí karoserie, výfukových systémů, Ø ØNa evropském trhu zajištuje 56% podíl, v Severní a Jižní Americe 32% a v Asii 10% podíl své produkce, Ø ØMezi klíčové zákazníky patří automobilky Volkswagen, PSA Peugeot/Citroen, Renault/Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat/Chrysler, Volvo, Toyota a Hyundai-Kia. Ø Představení podniku Faurecia Automotive ØZákaznické přepravní jednotky, 96 PJ ØPožadavky zákazníka na dodávku, ØZpůsob přepravy. Analýza současného stavu přepravního procesu z Faurecie Písek (CZ) do Volvo Torslanda (S), 120x80x100 *silnice úsek Písek (CZ) - Swinoujscie Port (PL) vzdálenost 712 km, 10 hodin jízdy *trajekt Swinoujscie Port (PL)- Trelleborg Port (S) vzdálenost 167 km, 6 hodin plavby *silnice Trelleborg Port (S)- Volvo Torslanda (S) vzdálenost 310 km, 5 hodin jízdy *celkem 1 189km * *Trasa Písek (Praha)- Praha (CZ) – Dresden (DE) – Berlin (DE) – Szczecin (PL) – Swinoujscie Port (PL) – Trelleborg Port (S) – Malmö (S) – Goteborg Volvo (S) a zpět. * *Doba obratu vozidla: *Export (10+11+6+5)=32 hod. *Import (5+6+11+10)= 32 hod. *Celková doba obratu vozidla 64 hod. bez čekáni v porte na nalodění a vylodění a doby vykládky a nakládky. Času přepravy a doby obratu ØNávrh využití kombinované dopravy silnice –železnice, ØPřepravní jednotka - intermodální návěs, ØPřepravní plán, ØPřeprava prázdných obalů dodavateli. Ø * Racionalizace přepravního systému *silnice: Písek (CZ) – Lovosice (CZ) 175 km, *vlak: Lovosice (CZ) – Goteborg KT (S) 955 km, *trajekt: Lübeck (DE) – Malmö Port (S) 282 km, *vlak: Malmö Port (S) - Goteborg KT (S) 278 km, *silnice: Goteborg KT (S) – Volvo Torslanda (S) 13 km, celkem: 1703km. * *Doba obratu : *Export 70:30 hod. *Import 70:30 hod. *Celková doba obratu vozidla 141 hod. bez čekáni na vykládky a nakládky. * *Prázdné obaly: *Kapacita jednoho návěsu obalových jednotek pojme 288 základních podstav, 2892 ks bočního bednění a 288 ks vrchních krytů. *Poměr obalů 1:3 * * * * * Času přepravy a doby obratu Závěrečné shrnutí Výhody Nevýhody Ekologie Vyšší vstupní náklady Nezávislost na silničním provozu Dostupnost překladišť a terminálů Nižší náklady na přepravu Důsledná organizace Zaručenost přesnosti dodání Závislost na jízdních řádech Státní podpora Dlouhý přepravní čas Přizpůsobení trendu do budoucna Složitý systém vytížení vozidel ØJelikož Vám vyšla doba přepravy s použitím kombinované dopravy dvojnásobně delší, jakými podpůrnými aktivitami (např. z pohledu státu) by jste takových přepravců (resp. dopravců) přilákaly na systémy kombinované dopravy? * ØJak se k možnosti kombinované dopravy vyjádřili zástupci podniku? Otázky vedoucího práce ØMůžete uvést nějaké další výhody intermodálního návěsu? Otázka oponenta Děkuji za pozornost *Martin Komorný