Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický —Možnosti a využití multimodální dopravy — —Autor bakalářské práce: Pavel Augustín —Vedoucí bakalářské práce: prof. Ing. František Němec, Ph.D. —Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc.Ph.D. —České Budějovice, červen 2016 stažený soubor.png Motivace výběru daného tématu —Zajímavé téma související se studijním zaměřením — —Prohloubení znalostí — —Zdroj dat a informací — —Zájem o přepravní a logistické služby, o výsledek — — — Cíl práce —Cílem bakalářské práce je analýza systému kontejnerové dopravy ČR v rámci EU včetně její geneze. V práci bude provedena analýza využití logistických center v ČR i EU v rámci kontejnerové dopravy a rozbor možnosti využití logistických center a kontejnerové dopravy na příkladu konkrétní společnosti a specifikace budoucích trendů v této oblasti. Definované výzkumné otázky/hypotézy —Rozbor možnosti využití logistických center a kontejnerové dopravy na příkladu konkrétní společnosti. — —Spolupráce METRANS a.s. v ČR a v rámci EU. — —Specifikace budoucích trendů v této oblasti. — Použité metody —Analýza interních materiálů vybrané společnosti — —Konzultace — —Pozorování — —Komparace — —Emailová korespondence — — — — Společnost METRANS a.s. —Založena v roce 1991 — —Sídlí v Praze — —Základní kapitál: 22 720 000,- Kč — —13 terminálů — —Předmět podnikání: železniční a silniční přepravní služby — —V roce 2014 nárůst provozního výdělku hospodaření o 23,4% — — — — Dosažené výsledky —300 ucelených vlaků týdně (tabulka 10) — —65% objemů kombinované dopravy — —1 420 000 kontejnerů TEU — — —11 000 železničních vozů — —Manipulační kapacita je 1 013 200 TEU (84,4%) — — Stručné a závěreční shrnutí —Celkové zhodnocení společnosti — —Celkové zhodnocení terminálu v Praze — —Vysoká intenzita dopravy — —Ekonomický a dopravní přínos — — — — — Doplňující otázky vedoucího práce —Prosím o vysvětlení věty v kapitole 4.4. ”Kombinované dopravě, ale i cestujícím v osobní dopravě, by značně pomohla celková modernizace nynějšího stavu železnic a vozového parku.Tento faktor je vzhledem k obrovskému konkurenčnímu tlaku na všech trzích pro železnici velice negativní. Bohužel tento projekt je v nedohlednu a představuje investice ve výši 150 - 200 mld. Kč.” Jaký faktor má student na mysli? —2. Co z uvedené publikace ”PERNICA, P., 1994, Logistika, pasivní prvky, VŠE Praha, ISBN: 80-7079-80-808-4” bylo pro studenta inspirací? —3. Jak reagovali na závěry práce v METRANS, a.s. —4. Student by měl vysvětlit text z Tabulky 12 ”330 kamiónů (dlouhodobý zaměstnavatelé)” Doplňující otázky oponenta práce —Může změna politické situace v Evropě v budoucnosti ohrozit či omezit mezinárodní kombinovanou dopravu ? —Je kombinovaná doprava ekologicky výhodná oproti jiným druhům dopravy ? Děkuji za pozornost