•JMÉNO: Pavel Turek •OBOR: Konstrukce staveb •ROČNÍK: IV •UČO: 11954 •BAKALÁŘSKÁ PRÁCE •Obsah • • • • • • • • • •Cíl práce •Umístění budovy školy a řešené školní učebny •Popis řešené školní učebny •Měření doby dozvuku před akustickými úpravami •Návrh akustických materiálů pomocí softwarové techniky •Fotodokumentace (po montáži navrženého akustického stropu) •Měření doby dozvuku po akustických úpravách •Čistý rozdíl naměřených hodnot doby dozvuku •Reálný poslech •Měření hluku + tepová frekvence •Doplňující dotazy •Cíl práce •vyhodnocení stávajícího stavu školní učebny •návrh akustických úprav dle ČSN v software ODEON •vykreslení akustických úprav •vyhodnocení vlivu akusticky upravené a neupravené učebny na učitele •Umístění budovy školy a řešené školní učebny Umístění ZŠ Protivín Kraj: Jihočeský Adresa školy: Komenského 238, 398 11 Protivín Zdroj: http://www.jaktridit.cz/img/layout/kraje/jihocesky-kraj.png Budova Základní školy Protivín (starý pavilon) Umístění řešené školní učebny Zdroj: http://www.cuzk.cz/ •Umístění budovy školy a řešené školní učebny •Umístění budovy školy a řešené školní učebny Umístění řešené školní učebny v 2. NP Zdroj: autor •Popis řešené školní učebny •učebna bez akustických úprav Zdroj: autor •Popis řešené školní učebny •učebny bez akustických úprav (výkresová dokumentace) Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně před akustickými úpravami •učebna zcela prázdná (tzn. bez žáků, lavic, židlí, závěsů) •stanovena průměrná doba dozvuku a další akustické parametry v celé ploše učebny před provedením plánovaných akustických úprav •jedna poloha všesměrového zdroje •zvoleno 11 různých poloh mikrofonů •výška zdroje byla 1,40 (± 0,05) m •mikrofon pro každou polohu zdroje, byl ve výšce 1,35 (± 0,05) m •osa mikrofonu směrována při každém náměru směrem vzhůru •Měření doby dozvuku ve školní učebně před akustickými úpravami •(výkresová dokumentace) Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně před akustickými úpravami •všesměrový zdroj hluku •měřící mikrofon Zdroj: autor Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně před akustickými úpravami •Naměřené hodnoty doby dozvuku T30 (0% obsazenost) Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky •návrh dle ČSN 73 0527 •komplexně vyvážená školní učebna Zdroj: ČSN 73 0527. Akustika – Projektování v oboru prostorové akustiky – Prostory pro kulturní účely – Prostory ve školách – Prostory pro veřejné účely. Praha: Česká technická norma (ČSN), 2005 Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky •Počítačové modely školní učebny (CINEMA 4D RELEASE 11, ODEON 12.12 COMBINED) Zdroj: autor Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky •spolupráce s firmou Saint Gobain Construction – divize Ecophon •veškeré rozměry prvků převzaty z navržené výkresové dokumentace Typ Rozměr (mm) Tloušťka (mm) Celková hloubka systému (mm) MasterTM Rigid E gamma 600 x 600 20 200 AdvantageTM E T24 Gen II 600 x 600 15 200 Ecophon Extra Bass 1200 x 600 50 - Connect Z24 - - - Connect stavitelný závěs - - - Connect závěs klip - - - Connect přímá konzole - - - Connect obv. lišta - - - Connect stínová lišta - - - Connect E – vsuvka 058/0154 - - - Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky Technický list AdvantageTM E: Zdroj: http://www.ecophon.com/cz/vyrobky/Kazetov--podhledy/Advantage/Advantage--Ea/ •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky Technický list MasterTM Rigid E gamma: Zdroj: http://www.ecophon.com/cz/vyrobky/Kazetov--podhledy/Master/Master--Rigid-E/ •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky Technický list Ecophon Extra Bass: Zdroj: http://www.ecophon.com/PIM/Extra%20Bass-PRODUCT-CZ.pdf •Návrh akustických materiálů ve školní učebně Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky Zdroj: autor Zdroj: autor Zdroj: autor •Návrh akustických materiálů ve školní učebně pomocí softwarové techniky Srozumitelnost STIFEMALE, STIMALE [-]: Jedná se o procentuální poměr správně zaslechnutých prvků řeči k celkovému počtu vyslovených prvků – slabik, slov nebo vět. Jde tedy o hodnotu, která je pro hodnocení prostoru velice důležitá. Zdroj: autor Zdroj: autor •Fotodokumentace (po montáži akustického stropu) Zdroj: autor Zdroj: autor Zdroj: autor Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně po akustických úpravách Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně po akustických úpravách •všesměrový zdroj hluku •měřící mikrofon Zdroj: autor Zdroj: autor •Měření doby dozvuku ve školní učebně po akustických úpravách •Naměřené hodnoty doby dozvuku T30 (0% obsazenost) •Čistý rozdíl naměřených hodnot •Naměřené hodnoty doby dozvuku T30, před a po akustických úpravách (0% obsazenost) •Reálný poslech •před akustickými úpravami •po akustických úpravách •Měření ekvivalentní hladiny akustického tlaku + tepová frekvence Fyzické parametry vyučujícího Pohlaví žena Datum narození 15. 3. 1957 Věk 58 let Výška 165 cm Váha 98 kg •zvukoměr •sporttester Zdroj: autor Zdroj: autor Vysílač Přijímač •Měření ekvivalentní hladiny akustického tlaku + tepová frekvence •Měření ekvivalentní hladiny akustického tlaku + tepová frekvence •Měření ekvivalentní hladiny akustického tlaku + tepová frekvence •Doplňující dotazy •Vedoucí bakalářské práce Ing. Jana Dolejší •žádné dotazy • •Oponent bakalářské práce Ing. Tomáš Vrbka •pocitové změny po aplikaci akustického stropu •Děkuji za pozornost