Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Téma: Prostorová akustika učebny Autorka: Lucie Svobodová Vedoucí práce: Ing. Jana Dolejší Oponent: Ing. Tomáš Vrbka ČERVEN 2016 Obsah •Výběr tématu •Cíl práce •Hypotézy a použité metody •Návrh opatření •Dosažené výsledky •Porovnání •Shrnutí •Doplňující otázky od oponenta • • • • • Výběr tématu •Zájem o dané téma •Poznání akustického vylepšení v praxi • • Cíl práce •Vyhodnocení učebny •Návrh akustické úpravy •Vliv na studenty i učitele • • Hypotézy a použité metody •Hypotézy: •snížením doby dozvuku se zlepší srozumitelnost •zlepšením srozumitelnosti se zlepší soustředěnost žáků • •Metody: •metoda komparace •dotazníkové šetření • Vybraná škola Zdroj: autorka Zdroj: autorka Měření doby dozvuku • • C:\Users\Lucie\Desktop\Bakalářka\fotografie a videa\foto třídy před instalací\P1000550.JPG Zdroj: autorka Zdroj: Studio D - Akustika S.r.o. Návrh akustického opatření •CINEMA 4D •Software ODEON • • • • Zdroj: autorka Návrh akustického opatření Zdroj: autorka Instalovaný akustický podhled •Instalace firmou Ecophon •Nové osvětlení • P1211549.JPG Zdroj: autorka Dosažené výsledky Zdroj: autorka Měření tepové frekvence •Pomocí sporttesteru •Dva pokusy • 1 pokus 2 pokus ošetřená učebna [tepy/min] 58 51 neošetřená učebna [tepy/min] 54 56 Zdroj: autorka Zkoumání srozumitelnosti STI 0% obsazení učebna naměřeno posouzení neošetřená 0,49 dostatečné ošetřená 0,7 dobré •Pomoci software ODEON • • • Zdroj: autorka Porovnání •Neošetřená učebna •Ošetřená učebna P1211549.JPG PA233789.JPG Zdroj: autorka Zdroj: autorka Shrnutí •Snížení doby dozvuku •Lepší srozumitelnost •Snížení tepové frekvence • Doplňující otázky od oponenta •Jak velký význam studentka přikládá ”pocitovým změnám” zmíněným v části ”4.2 Diskuze výsledků”? • •Z čeho studentka usuzuje, že má učebna s kratší dobou dozvuku pozitivní vliv na výsledky studentů/žáků a proč? Děkuji za pozornost.