Systém jazykového vzdělávání ve vybrané firmě/organizaci Autor bakalářské práce: Jan Klimek Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Zdeněk Caha, MBA, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Martin Šachta, MBA České Budějovice, červen 2016 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Obsah • Motivace a důvody • Cíl bakalářské práce • Výzkumné otázky • Použité metody • Dosažené výsledky • Návrhy opatření • Závěrečné shrnutí • Doplňující otázky • Motivace a důvody • •Zkušenost s vybranými firmami • •Poskytnutí dostatku informací ke zpracování • •Firmy operují v mém regionu • •Firmy se soustředí na různé trhy • • • • Cíl bakalářské práce •Cílem mé práce bylo na základě dotazníkového šetření porovnat systémy jazykového vzdělávání ve vybraných společnostech a zhodnotit vhodnost zavedených systémů pro potřeby jednotlivých firem. • Výzkumné otázky • •Jsou systémy vhodné pro potřeby vybraných firem? • •Který systém je lepší? Použité metody • •Kvalitativně analytické metody • •Rozhovor s manažery • •Dotazníkové šetření Dosažené výsledky • •Představení jednotlivých systémů • •Jejich porovnání • •Význam jazyků pro zaměstnance • •Význam jazyků pro firmy Pohled zaměstnanců na jazykové vzdělávání Návrhy opatření •Společnost K • •Rozřadit podle úrovně • •Zavedení vstupních a výstupních testů • •Společnost L • •Zapojení dělníků Závěrečné shrnutí • •Cíl práce splněn • •Zodpovězené otázky byly splněny Doplňující otázky •Vedoucí bakalářské práce: •1. Popište metodiku zpracování své bakalářské práce. •2. Je znalost cizích jazyků ve většině firem se stavebním zaměřením dle Vašeho názoru důležitá? Proč ano/ne? •Oponent bakalářské práce: •1. Považujete za důležité měřit vstupní a výstupní znalosti účastníků jazykového vzdělávání? Vysvětlete proč. •2. Uveďte nefinanční motivační faktory, které byste doporučil uvedeným firmám pro zvýšení zájmu o firemní jazykové vzdělávání. • Děkuji všem za pozornost a přeji příjemný zbytek dne